luni, 23 mai 2011

Prajitura cu aluat dospit si rabarbar



Asta e cea de-a doua reteta cu rabarbar de anul acesta. Bine, ca in ton cu ce povesteam despre denumirile prajiturilor, in revista se numea " tarta surpriza cu guler de bezea " , asta deja e altceva.
Reteta din " secretele bucatariei ", si m-a cam dezamagit, in sensul ca e un aluat de cozonac cu rabarbar si bezea, si pentru mine e cam putin. Pentru gustul meu lipsea o crema de vanilie sau de branza, sau chiar o crema de ciocolata. Si rabarbarul nu a fost rosu ca-n revista, si nici aspectul asa de frumos.
Cu toate astea, au fost si din cei carora le-a placut mult de tot.

pentru aluat

- 125 ml lapte

- 250 g faina

- 1/2 pliculet drojdie uscata

- 50 g zahar

- 1/2 lingura coaja de lamaie

- putina sare

- 50 g unt moale

pentru umplut

- 750 g rabarar roru, al meu a fost roz si mai putin

- 75 g fistic macinat

- 75 g migdale macinate

- 1 albus, eu am avut doua

- 200 g zahar

- 50 g fulgi de migdale

- 3 linguri gem de caise

Pentru aluat se framanta un aluat de briosa, si se lasa la crescut. Eu l-am facut in masina de paine. Dupa ce a crescut se intinde foaia de aluat pe fundul si marginile unei tavi rotunde de tarta. Peste aluat se pune putin pesmet, apoi rabarbarul curatat si taiatsi se baga la cuptor pentru 25 min. Se bate intre timp albusul cu zahar, se adauga fisticul si migdalele macinate si se spriteaza pe prajitura. Se mai baga la cuptor pana se coace. Se ung marginile cu gem topit si se orneaza cu felii de migdale prajite, fara grasime.

aluatul cu rabarbarul



albusurile batute



adaugate semintele macinate



inainte de a fi bagata cu bezeaua la cuptor



scoasa din cuptor; by the way, daca stiti alta metoda de a " lipi " diverse chestii pe lateralele unu tort ( prajituri ) please explicati-mi, ca metoda asta cu aruncatul, care o aplic eu, e cam naspa



felia

8 comentarii:

  1. eeee, eu zic ca arta foarte bine, pudram foarte putin cu zahar pudra si gata , la gust cred ca i nemaipomenit, oricum cand faceti ceva arata super grozav ... pupici, pupici!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmm, cat de apetisanta arata...nu am mancat niciodata...trebuie sa incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiu de ce esti tu dezamagita de aspect,dar mie mi se pare ca a iesit foarte frumoasa prajiturica.Ce n-as da sa se gaseasca si prin Bucuresti rubarbar sau agrise,dar se pare ca vor ramane pt totdeauna niste fructe necunoscute mie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult, dragute sunteti.
    Adela, esti draguta, dar mie tocmai la gust mi se pare ca-i lipsea o crema.
    Violette, ma bucur ca vrei8 sa incerci.E foarte bun rabarbarul.
    Craita, nu de aspect sunt dezamagita, ci un pic de gust.Ai incercat la Kaufland, sa gasesti rabarbar ?
    Felis, esti o scumpa.
    Alynus, multumesc.
    Va pup cu drag si va doresc o zi minunata.

    RăspundețiȘtergere
  5. Waaw, ce bine arata!
    Nu stiu ce gust are rabarbarul insa prajitura e minunata.

    RăspundețiȘtergere
  6. rea n-are cum sa fie, mai ales cu rubarba, care mie imi place mult de tot! te pup!

    RăspundețiȘtergere