duminică, 20 iulie 2014

Empanadas cu carne de miel



Am intarziat un pic cu postarea, nu de parca in rest as posta foarte des, din cauza de concediu. Am fost intr-un scurt concediu la Mamaia si timpul nu-mi prea permitea sa sciru pe blog, de fapt nici sa citesc. Nu ma apuc sa povestesc cum a fost, au fost chestii care mi-au placut ( mai putine ) si chestii care nu mi-au placut. N-am fost la noi la mare din 1994 si nu pot sa zic ca-mi pare foarte rau. Ceea ce insa m-a dezamagit cel mai tare, au fost vechile statiuni ( Saturn, Venus, Jupiter, Neptun, Olimp ) unde mergeam copil fiind aproape in fiecare an, si care acum sunt de nerecunoscut. Stiam ca nu mai sunt ce-au fost, dar parca nu ma asteptam sa arate atat de rau. Nu pot sa nu-mi amintesc cum ne plimbam seara prin statiuni, toata lumea imbracata frumos, totul curat, totul frumos. Din orice statiune locuiam, nu exista ca macar o seara sa nu ne plimbam pana pe terasa hotelului Amfiteatru din Olimp, unde mancam inghetata, si pana ai nostri beau ceva, noi coboram pe plaja si ne jucam la jocurile de pe plaja.  Poate doar copilaria facea sa mi se para atat de frumos. Cert e ca de atunci, multumesc lui Dumnezeu, am vazut locuri minunate, dar adevarat e ca la varsta aia, si pe vremurile alea, nu-mi puteam imagina ceva mai frumos decat sa mergi la mare si sa locuiesti la Belvedere, Panoramic sau Amfiteatru in Olimp. Na, dar destul cu astea. acum o reteta de pe un blog american de empanadas cu carne de miel. Le-am facut dupa Pasti, ca parca nu mai trece carnea de miel prea tare. Am reciclat-o ca alta sansa nu avea.

pentru aluat

- 320 g faina

- 1/ 4 lingurita sare

- 190 g unt rece din frigider

- 1 ou

- 4-5 linguri apa rece din frigider, eu bag repede un paharel cu apa la congi si-l tin cateva minute

pentru umplutura

- 300 g carne de miel

- ulei de masline

- 2 catei de usturoi taiati marunt

- 1 lingurita ghimbir macinat, eu am pus cam 1/2 lingurita

- partea alba de la un praz, taiat marunt

- 1/2 de zucchini taiat marunt

- 10 ciuperci

- un ardei iute, eu n-am pus

- mozzarella, eu am pus bilute mici de la Lidl, cam jumatate de cuite

- sare, piper

- un galbenus si putin lapte pentru uns deasupra

Pentru aluat se amesteca faina cu sarea, se adauga untul cubulete, oul, si apa si se formeaza o bila. Se inveleste in folie si se baga la frigider pentru 30 min.
Pentru umplutura se caleste prazul cu usturoiul, se adauga carnea, condimentele, ciupercile, zucchini, sare, piper, iar la sfarist mozzarella.
Aluatul se intinde foaie cam de 1/2 cm, se decupeaza cu o forma rotunda, se umplu si se lipesc in forma de semicerc. Se ung cu galbenus si se coc pana se auresc.

aici empanadas



si sectiunea




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu