marți, 28 ianuarie 2014

Cheesecake cu cocos



Branza si cocos!!!! cumva nu-mi suna bine cand am vazut reteta pe un blog american. Dar in timp ce in ureche nu-mi suna bine, mana mea dreapta nota reteta. Si curiozitatea  a avut ultimul cuvant. Si bine a facut. A iesit un cheesecake minunat, care pentru familia noastra intra la categoria to die for, fara doar si poate. Niciodata n-am mai pus zahar in crusta de biscuiti, dar de acum voi pune. Nu stiu ce se intampla acolo in cuptor, poate se caramelizeaza zaharul, sau habar n-am , cert e ca  nu stii cum sa faci sa aduni toate farmiturile din farfurie, sa nu-ti scape nimic.
Reteta de pe blogul http://willcookforsmiles.com/2013/05/coconut-cheesecake.html dar cantitatile sunt adaptate de mine.

pentru blat

- 200 g biscuiti, eu am folosit Leibniz Vollkorn, adica integrali

- 1 lingura rasa zahar brun

- putina sare

- 2 linguri cocos ras ( fulgi )

- 80-100 g unt topit

pentru crema

- 750 g branza de vaci, eu folosesc lacteea grasa

- zahar dupa gust

- 1 lingura rasa zahar vanilat, sau un pachetel

- 2 linguri bune amidon

- 2 oua

- 200 g crema de nuca de cocos

- 2 linguri frisca, eu nu am pus

- putina sare

- 3 linguri fulgi de cocos

pentru topping

- 200 g crema de nuca de cocos

- 3-4 linguri pline de fulgi de cocos

- 1-2 linguri zahar, sau dupa gust

Pentru blat se macina biscuitii si se amesteca cu zaharul, sarea, cocosul ras si untul topit. Se aranjeaza in tava unsa cu putin unt, astfel incat sa acopere si putin  din peretii vasului. Se unge tava cu unt pentru ca asa se lipeste mai bine pe margini.
Pentru crema se amesteca branza de vaci cu zaharul, vailia, sarea, ouale, crema de cocos, amidonul si fulgii de cocos si se toarna peste aluatul de biscuiti. Se baga la cuptor si se lasa pana e aproape gata. Se omogenizeaza ingredientele pentru topping si se pun peste prajitura. Se mai coace 10-15 min.

aluatul in tava



pusa si crema


asa arata crema de cocos


asa arata dupa ce am pus toppingul

si prajitura






felia


si pentru cine are curaj sa guste



6 comentarii:

  1. Delicioasa combinatia cu nuca de cocos!

    RăspundețiȘtergere
  2. am eu curajul sa gust adica sa manaca o felie intreaga imi place am notat reteta

    RăspundețiȘtergere
  3. Prajiturile cu branza sunt foarte bune. Cheesecake-urile nu numai ca sunt frumoase, dau bine pe masa, dar sunt si foarte versatile.
    Bravo Micule!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat de bun trebuie sa fie! Imi place foarte mult cocosul si prajiturile cu branza. Salvez reteta ,vreau sa il fac .
    O duminica placuta...pa!
    P.S Te-am gasit din intamplare si pe FB :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Paula sa stii ca nu mi-as fi imaginat ce bun poate fi.
    Ela, cu mare drag te servesc, e foarte bun.
    Any, la noi se vede ca prajiturile cu branza au mare trecere.Multumesc pentru apreciere, draguta fata.
    Nico, daca va plac amandoua, sa stii ca o sa va placa si combinatia. E super, super bun.
    Pe FB nu-s chiar activa dar mai putem " vorbi " cate putin.
    Va pup cu mare drag si va doresc duminica faina.

    RăspundețiȘtergere
  6. O bunatate, n-as refuza o felie, ca doar sunt fan branza ;-) Pup flacaii :* :*

    RăspundețiȘtergere