sâmbătă, 9 iunie 2012

Budinca libaneza de orez cu capsuni caramelizate ( mahalabieh )




Initial cand am facut budinca asta am facut jumatate de portie ca nu stiam cum iese, si daca ne place. A doua zi am mai facut o portie pentru ca a iesit minunat si n-e placut mult de tot. In reteta scrie doar faina de orez, eu am luat faina de orez maro, daca tot am gasit. Are un gust excelent, e fina si e mult mai buna decat o budinca facuta cu faina de grau sau amidon.
Reteta din  " nok lapya konyha ".

- 1 l lapte

- 70 g faina de orez

- 100 g zahar, eu pun dupa gust

- 2 linguri apa de flori de portocal, eu nu am avut si am vrut sa pun zeama de portocala, dar am uitat, am pus in schimb in tura urmatoare

- 60 g zahar

- 500 g capsuni gata curatate

- zeama de la 1/2 lamaie

- miezul unei pastai de vanilie, nu am pus

Faina de orez se amesteca cu 250 ml lapte rece cu un tel, astfle incat sa nu se formeze cocoloase. Restul de lapte se pune pe foc si se lasa pana incepe sa fiarba., apoi se adauga faina. Invartind continuu se fierbe la foc mijlociu pana incepe sa se ingroase. Se fierbe pana devine ca o budinca, si se adauga zaharul. Apoi se  adauga apa/sucul de portocale. Se ia de pe foc si se pune in forme.
Pentru sosul de capsuni se caramelizeaza cele 60 g zahar. Se adauga 250 g capsuni taiate in doua, sau patru daca-s prea mari, si se lasa pana se topeste zaharul. La adaugarea capsunilor zaharul caramelizat se intareste dar de la apa din capsuni se va topi. Se adauga si restul de capsuni , se mai amesteca doar putin astfel incat a doua tura de capsuni sa nu se mai descompuna, se ia de pe foc si se serveste cu budinca de orez.


poze doar cu produsul final pentru ca e foarte, foarte simplu de facut



de aproape


si o poza cu " sectiunea ", budinca se intareste frumos daca e lasata la rece, dar daca esti grabit s-o gusti asa cum am facut eu, nu mai apuca sa se intareasca, dar e ceva delicios indiferent ca e calduta sau rece


14 comentarii:

  1. Cum poate s-arate sosul ala de capsuni!
    Cu faina de orez, zici? N-am incercat niciodata, dar nu-i tarziu.

    RăspundețiȘtergere
  2. extrem de savuroasa si delicioasa! e una dintre budincile mele preferate ;) Prima data nici la noi nu a apucat sa se raceasca :))
    te pup draga mea!Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Micule ,super desertul asta!!! Vedeam in magazin faina de orez ..dar nu o luam... ca nu stiu ce sa fac cu ea. Acum am un motiv ..trebuie sa o fac neaparat. Revin cu impresii!
    pupici ..o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie sa caut si eu faina de orez.. ca sa fac... eventual si pastaie de vanilie...

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte intersanta reteta..chiar am vazut la mega faina de tipul asta si ma gandeam al ce as putea sa o folosesc :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Ti s-a pus "capsuna "de la o vreme !:))Numai bunatati prepari !
    Interesanta reteta !:D

    Te pup !

    RăspundețiȘtergere
  7. Este un desert cu iz asiatic, tare bun, fin si delicat. Am sa-l fac si eu acasa. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Intradevar este o reteta foarte simpla, dar foarte delicioasa!!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Tare interesanta, tot m zis ca-mi iau faina de orez pt niste dulciuri si n-am apucat.Trebuie incercata.

    RăspundețiȘtergere
  10. O portie generoasa si pt. mine, te rog! Puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Any, sa stii ca e foarte, foarte bun sosul facut asa.Ma bucur ca l-am descoperit.Iat faina de orez are un gust foarte bun si fin.
      Ahhaa, deci nu suntem singurii care n-au avut rabdare sa o lase la racit.
      Multam Haplea.
      Nico ma bucur tare mult ca vrei s-o incerci, eu cred ca o sa va placa.
      Felis, faina gasesti la astea naturiste, iar pastaie de vanilie la DM.
      Ophelia eu cred ca o sa-ti placa daca o incerci.
      Adina, esti draguta multumesc.Da fructele de sezon sunt prezente totdeauna la mine in desrturi.
      Andreea ma bucur ca vrei sa-l incerci.
      Da, Maria se face foarte usor si e tare bun.
      Johanna ma bucur mult ca vrei s-o incerci.
      Cu mult drag Liana.
      Va pup cu drag si va doresc o zi excelenta in continuare.

      Ștergere
  11. Multumesc draga mea.Sa ai seara faina.

    RăspundețiȘtergere