sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Supa crema de dovleac



Printre " traditiile de toamna ale familiei Miculinilor " se numara executarea supei crema de dovleac, dupa reteta dragutei de Vale. Nu ma intrebati care-s celelalte traditii, ca acum nu-mi vine in minte nici una. Aaa sau ar fi zilele noastre de nastere, dar astea-s datini. Ca-s date de la DD, sau de la ai nostri ?
Iar de data asta supa e facuta nu cu taranescul " dovleac placintar " de la Kaufland, ci cu mult mai nobilul " Hokkaido Kurbiss " importat de mine de pe aeroportul din Munchen. Exact, ca si fructele de padure si deodata cu ele.
Na, trebuia sa vad si eu cum e Kurbissul asta, si trebuie sa spun ca e foarte, foarte bun.
Vale, multumim si pupam cu drag gasca.

- 1 kg de dovleac taiat cubulete

- 1 ceapa

- 1 pastarnac, eu pun patrunjel cand n-am

- 1/2 telina

- 1/2 ardei rosu

- 2 morcovi potriviti

- 4-5 catei de usturoi

- 2-3 linguri de smantana

- un galbenus de ou

- patrunjel tocat la sfarsit

- sare si piper

Se pun ceapa si usturoiul la calit, in putin ulei. Se adauga apoi pastarnacul, morcovul, telina si ardeiul taiate cubulete. Se calesc un pic, apoi se adauga dovleacul si se toarna apa cata sa-i acopere, poate o idee mai mult, daca va place supa mai subtire. Se fierb bine de tot, apoi se paseaza cu mixerul bat. Se adauga apoi galbenusul batut cu smantana, se potriveste de sare si piper, si se presara cu patrunjel tocat. Se serveste cu crutoane, sau paine prajita cu usturoi si branza, sau ce vi se pare ca se potriveste. Eu tot dupa ideea lui Vale, am copt aluat foietaj cu cascaval.

n-am poze decat cu supa in farfurie, ca nu m-am gandit sa fac la aragaz

20 de comentarii:

  1. Ce frumos arata!! Imi place prezentarea!
    Iti doresc o duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt tare curioasa de acest gust minunat al dovleacului, inca nu am facut supa-crema! Pupicei si o duminica minunata!

    RăspundețiȘtergere
  3. super supica, am incercat si eu vreo 3 variante pana acum! si tot nu stiu la care sa ma opresc! imi place mult cu radacina de patrunjel, imi place cum mar si aromata cu nucsoara si scortisoara, imi place cu curry ... am notat si reteta ta plina de vitamine si culoare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Recunosc ca e apetisanta din cale afar, frumos prezentata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult Alexandrina, esti o draguta.
    Adela s-o incerci, noua tare ne place.
    Dia multumesc, si mie-mi place culoarea.
    Andreea eu alte variante n-am incercat pentru ca asta are mare succes.
    Craita multumesc mult, esti draguta.
    Maria, multumesc esti tu draguta.
    Va pup si va doresc o saptamana frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunata! Si la noi are mare trecere.
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Vale, multumim tare mult pentru reteta.Pupici la toata gasca.

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata superrr!Nu am facut niciodata,trebuie incercata.
    Te pup dulce!Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  9. Alynusa, e foarte, foarte buna.
    Te pup cu mult drag, multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nici eu nu am incercat ,am un dolveac pe balcon poate cine stie ma apuca pofta .Arata foarte bine ! te puppp

    RăspundețiȘtergere
  11. Nela dac-o incerci cu siguranta o sa-ti placa.
    Te pup si eu cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  12. Micule, asta e bucatarie de inalta clasa! si ce prezentare faina! te pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Hai mai Zazuzici, tu esti o scumpete de fiecare data, iar eu iti multumesc.Toate faceti doar minunatii, dar esti mereu draguta tare cu mine.
    te pup cu mult drag si-ti doresc o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  14. Am tot vazut retete cu aceast asupa dar chiar nu am gustat, o sa incerc totusi.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ma bucur ca vrei s0o incerci.E foarte buna.
    Duminica placuta sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc mult ! Sa aveti zi excelenta !

    RăspundețiȘtergere