duminică, 14 noiembrie 2010

Cornuri cu ciocolata



Inainte sa va povestesc despre ele, va pun cateva poze de pe unde am umblat ieri.
Stiam ca vrem sa vedem Manastirea Rameti, dar eu is spuneam Remetea. Asa retinusem eu, de pe un indicator, aproape de Cheile Turzii. Ajungem la un peco in Turda, si hai sa intrebam, sa vedem totusi pe unde s-o luam. Intreb eu de manastire, " pai care va intereseaza, aia de la munte, sau aia mare si veche " ? Din parti, ca habar n-aveam care ma intersa. Na, bine o luam noi spre cea veche, care e la 18 km de Teius. De pe un pliant primit de la cineva, am vazut ca tot in Rameti, este si o pensiune tare faina " Conacul Secuiesc ". Ma gandeam ca vizitam manastirea apoi mancam la Conacul Secuiesc ". Toate faine, numai ca Rameti si Remeti, sau cum puii mei le cheama, ca nici acum nu stiu, nu e acelasi lucru. Noroc ca nu-s totusi departe una de alta, asa ca pana la urma le-am descalcit.

" Mănăstirea Râmeţi este una dintre cele mai vechi aşezăminte ortodoxe din Transilvania, construită înainte de 1377. Destul de mulţi factori au încercat să distrugă micuţa biserică, războaiele, focul, apele. Timp de 4 ani, între 1926 şi 1930, bisericuţa a fost acoperită de mâl şi pietre, iar apele freatice au distrus pictura interioară până la înălţimea de 1,60m. Pentru a feri biserica de diferiţi factori distrugători, s-a hotărât ca biserica să fie ridicată cu 2m. Aici, restauratorii au descoperit că în interior există 9 straturi de pictură murală, cele mai vechi datând de la începutul secolului al XIV-lea."

manastirea, biserica noua




intrarea in biserica



pictura din biserica veche



pensiunea Conacul Secuiesc



amplasata intr-un cadru mirific, asta se vede de pe terasa pensiunii



si asta a mancat Herr Micul la pensiune, felul doi nu i-a mai trebuit de nicio culoare



Da sa scriu totusi si reteta de cornuri, nu de alta da' imediat e noapte si eu tot povestesc. Sunt unele din cele mai pufoase si bune cornuri, facute de mine ever. Pentru asta ii multumesc Roxanei, de pe utile copii, pe care nu o cunosc, dar care mi-e draga datorita felului ei de a scrie.

- 500 g faina

- 50 g unt moale

- drojdie, eu am pus un pliculet

- putina sare

- 150 ml lapte

- 3 linguri zahar

- 2 oua

Eu le-am bagat la masina si a iesit super. Am facut cu mac, gem si crema de ciocolata. Din cele cu gem si mac n-am mai apucat sa pozez, ca s-au dus.

Pentru crema de ciocolata

- 250 ml lapte

- 100 ml apa, eu am pus tot lapte

- 100 g zahar

- 50 g faina

- 30 g cacao

- 60 g ciocolata

Se amesteca faina, zaharul si cacaoa. Se adauga laptele si se pune pe foc. Se adauga apoi si ciocolata, si se amesteca in aceeasi directie, pana sa ingroasa.

asa fain a crescut aluatul



aluatul impartit in trei, din fiecare bucata se intinde un cerc si se taie triunghiuri



aici cu gem si mac



iar aici gata cele cu ciocolata



sectionate

15 comentarii:

  1. Foarte frumoase si pufoase ti-au iesit. As vrea si eu unul cu mac.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce locuri frumoase ai vizitat... dar ce cornuri apetisante....

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos si interesant articolul despre Manastirea Rameti...o sa razi dar si eu tot Remetea ii spun.Despre cornuri ce sa zic............ca daca ai sta mai aproape de mine ti-as face o vizita.

    RăspundețiȘtergere
  4. Criss, nu mai am mac, dar imediat ce cumpar, fac, si cateva vor fi ale tale.
    Felis, te pup cu drag.
    Maria, te astept cu drag, chiar daca ajungi mai greu.Deci suntem doua.......ma bucur.
    Va pup si va doresc o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ciocolaataaa! ghici ce mai ling inca de pe buze? ciocolata-praf dindinaia pentru lapticul fiicei :P ce bine merge cu cornuuri!

    RăspundețiȘtergere
  6. te invidiez pentru ce bunatate ai mancat tu in drumetie!cornurile imi fac cu ochiul...

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu sunt moarta dupa ciocolata, chiar si acum mananc la ora asta tarzie din noapte, dar nu-mi plac cornurile cu ciocolata...;-( pt.mine e paine cu ciocolata si n-are farmec...Dar ma alatur Cristinei si astept o portie mare de cornuri cu mac! ;-))

    RăspundețiȘtergere
  8. Ralu, pup pitica ta, mancatoare de lapte praf.
    Geta, daca vii incoace, te duc si pe tine, iar cornurile le rezolvam loco.
    Liana, zici ca esti sora cu al meu Om, are acceasi parere ca si a ta. Ce crezi de ce s-au terminat primele cele cu gem si mac.Dar pentru tine si Criss, fac o tura doar cu mac.
    Va pup pe toate si va doresc o saptamana minunata.

    RăspundețiȘtergere
  9. cornurile imi lasa apa in gura ,chiar ca sant pufoase,le fac cat de curand,felicitari,cat despre manastirea Ramet(eu asa stiu ca ii zice,de la cumnata mea) e manastirea pe care eu am vizitat-o aproape in fiecare an cand vin in tara pentru ca acolo e maicuta cumnata mea ,e doctorul stomatolog al manastirii,drumul pana ajungi la manastire e lung,dar merita,e o liniste din toate punctele de vedere,si la propriu si la figurat,mereu noi stam acolo si dormim cateva nopti,peisajul e minunat(au asfaltat drumul de la teius pana la manastire? parca era de piestris,nu am mai fost de patru ani),o saptamana placuta si senina

    RăspundețiȘtergere
  10. "Stafeta prieteniei " te asteapta la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  11. Yaya, daca stiam ii trimiteam salutari cumnatei tale.Foarte mult ne-a placut si noua.Drumul e asfaltat si asa de pitoresc.Nu ma mir ca va place sa stati acolo.
    Boscodino, danke schoen pentru invitatie.
    Maria, iti multumesc mult, esti o draguta.
    Va pup pe toate si va doresc o saptamana super frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte bine arata cornurile ,arunca si la mine unul cu mac.Frumoase locuri !O seara placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ok, Nela.Tura viitoare de cornuri, o fac cu mult drag pentru voi.
    Seara faina sa ai si tu Nela, si multa, multa sanatate lui Bogdan.

    RăspundețiȘtergere
  14. SUPERBE CORNURI. DORESC SA STIU DACA NU DEVIN TARI ATUNCI CAND SE RACESC.

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc frumos pentru apreciere si vizita.Nu devin deloc tari cornurile.Sunt cred cele mai moi si pufoase cornuri care le-am facut eu.Chiar si a doua zi au fost foarte moi si bune.Le-am pastrat in punga de plastic, dupa ce s-au racit.
    O duminica frumoasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere