miercuri, 31 martie 2010

Cozonac trandafir cu prune si sos de vanilie




Tot intr-una din revistele unguresti am gasit o reteta de cozonac care am stiut din start ca o sa ne placa.Initial am zis ca o fac de Paste, in loc de cozonac cu mac, dar Mitu nu era de aceeasi parere, si cum pe mine ma mancau degetele s-o incerc, am facut-o weekendul trecut.Ma rog, vineri dupa amiaza.
Am stiut ca o sa ne placa si asa a si fost.E un aluat exceptional, care am sa-l mai fac de multe ori, cu diferite umpluturi.

- 600 g faina

- 100 g zahar

- un cub de drojdie

- 250 - 300 ml lapte

- 100 g unt moale la temperatura camerei

- putina sare

- 3 galbenusuri

Pt.umplutura

- 300 g compot de prune, eu am luat de la plus foarte bun

- 50 g zahar

- 250 g gem de prune

Pt. sos

- 400 ml lapte

- 60 g zahar

- 1 baton de vanilie

- 2 galbenusuri

Eu am facut aluatul la masina de paine, cu drojdie proaspata si a crescut extraordinar de fain.In timp ce aluatul il face masina de paine, se pregateste umplutura.Se pune zaharul la caramelizat si se adauga prunele scurse de zeama si taiate bucatele destul de mici.Se lasa cam doua minute, sau pana se topeste zaharul care cand punem prunele se intareste putin.De la zeama lasata de prune zaharul se topeste din nou.Se raceste acest amestec si se amesteca cu gemul de prune.Eu aici am facut o greseala, n-am asteptat sa se raceasca prunele, si s-a inmuiat foarte tare gemul, ceea ce a facut ca el sa cam curga din aluat.Deci se racesc prunele, apoi se amesteca.Bine daca folositi magiun sau lekvar cum ii zice la noi, care-i destul de tarisor, nu se mai pune problema.Eu am folosit gem de prune cumparat.
Se scoate aluatul, se intinde foaie, se unge cu umlputura de prune si se ruleaza.Se taie rondele si se aranjeaza in tava cu baza detasabila, unsa cu unt.Eu n-am pus capetele pentru ca mi s-a parut cam mult aluatul, data viitoare fac din 500 g faina, pentru forma mea ( fi 25 cm ) ajunge.Se baga la cuptor si se coace la foc mijlociu pana e aproape gata.
Intre timp se pune laptele cu semintele de vanilie la fiert iar galbenusurile se freaca cu zaharul.Cand laptele este inca doar caldut se toarna peste galbenusuri apoi se pune din nou pe foc si se fierbe.Se raceste putin, sa fie doar caldut si se toarna peste cozonacul aproape gata.Se mai baga apoi la cuptor cozonacul pentru cam 15 min.

Zaharul caramelizat.



Puse si prunele.



Prunele amestecate cu gemul.



Aluatul scos din masina, super pufos si fain.



Rondelele puse in tava, n-am mai pozat rulatul si taiatul, ca era plin de gem care curgea, numai eu stiu cum le-am pus.



L-am acoperit cu folie si l-am mai lasat la cald la crescut 1/2 h.Asa arata dupa.



Felie.




Mai de aproape.



Am uitat sa scriu ( trebuie iar sa schimb firma de la care iau lecitina ), ca dupa ce e gata, se lasa cam 10 min la racit si spoi se scoate din tava.Din cauza zaharului si a gemului care mai curge pe ici colo, are tendinta de a se lipi.Dar daca se scoate pana e caldut, se scoate usor.
Daca din diferite motive, faceti o cantitate mai mica de aluat, reduceti corespunzator si cantitatea de sos.

15 comentarii:

  1. sunt atat de sigura ca-i un deliciu cozonacul asta ca deja se anunta ploi cu averse in gura.bravo la tine esti harnicuta.fericit mai e domnul Mitu!
    pupici si spor la munca (sunt sigura ca esti in febra pregatirilor de Paste)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sarah, esti foarte, foarte draguta, multumesc.E bun sa stii.Chiar in asa pregatiri nu-s, pentru ca plecam la Satu Mare si mami pregateste cam totul.Eu fac doar doua prajituri si un tort, si saratelele.Te pup cu drag si eu si-ti doresc numai bine.O zi placuta.

    RăspundețiȘtergere
  3. le gâteau en forme de rose est joli
    la mie est spongieuse et aérée elle a l'air délicieuse bravo
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  4. ah,ce bine arata ,pufos si plin de gem si sos,minunat!as face eu si cozonac,inca stau si cuget...o dupa amiaza placuta!pupici de la iepu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ei..ce interesant e acest cozonac!!!
    Cred ca e mortal...Traiasca crema, umplutura;;)!!!
    Multumim pentru reteta si felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Alison, cu masina de paine il faci un-doi.Esti o dulce si pup si eu Iepu.Dupa amiaza faina sa aveti si voi.
    Mihaela, multumesc, e mai inedit cozonacul, dar e foarte bun.Cu multa placere reteta.Multumesc mult.
    Je vous remercie Fimere après-midi tare.O plutôt sympa d'avoir.

    RăspundețiȘtergere
  7. Super arata! Cred ca e foarte bun. Totusi raman pe viata fan trandafir cu vanilie si visine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Esti simpatica.Multumesc, e foarte bun intr-adevar.Ma bucur insa ca-ti place si ala cu vanilie si visine.
    O dupa amiaza placuta iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  9. daca as avea asa ceva in fata ochilor nu m-as mai opri din mancat...cred ca a fost taree bun:)fara indoiala de fapt...cand o sa imi iau masina de facut paine o sa ma apuc si eu de cozonaci pana atunci insa...cumparam:(

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce draguta esti, da, a fost foarte, foarte bun.
    O masina de paine face toti banii.Seara faina sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  11. Tot zic ca-mi cumpar masina pentru paine si nu o fac.....oare ce mai astept?????
    Arata demential cozonacul tau!!!!Sa va fie de bine!!!!Te pup!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Aiaiaaii... mi-ai facut o pofta. Ti-a iesit o mare pufosenie.. n-am incercat niciodata cozonac cu prune :D, dar suna interesanta combinatia. Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Judy, n-o sa regreti daca-ti cumperi.Multumesc, te pup si eu.
    Olgutza multumesc, esti tare draguta.E foarte buna combinatia, dar poti s-o faci cu orice umplutura.
    O zi frumoasa sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  14. Micule... nici eu nu am masina de paine... deci nu am facut niciodata cozonaci :)) al tau arata demential... Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  15. Felis, masina de paine e o super buna investitie.
    Multumesc mult, esti foarte draguta.Sunt sigura ca daca vei incerca si al tau va arata la fel.
    un pupic sa-i dai lui Mihai, si numai bine va doresc.

    RăspundețiȘtergere