vineri, 19 martie 2010

Gris in lapte cu pireu de castane



Sigur ca am avut si desert, cand a fost domnul Unchi, dar nu am facut prajitura, ca nu prea as fi avut timp.Am gasit insa intr-o revista ungureasca, un desert cu gris si pireu de castane, si cum stiam ca amandurora le place pireul de castane, am ramas la acest desert.

- 250 g pireu de castane, eu am pus putin mai mult; se gaseste la supermarketuri, fie congelat in pachete ca si untul, fie la borcan

- 1 bat vanilie

- 500 ml lapte

- 100 g zahar

- 50 g unt

- 150 g gris

- 200 g caise uscate, eu am pus mult mai putin, dar merge lejer si fara

- 2 linguri gem de caise

- putin rom

- 250 ml frisca batuta

Se decongeleaza pireul de castane, la temperatura camerei.Batul de vanilie, se taie in doua pe lung, se scot semintele si su pun in lapte.Se adauga in lapte si zahrul si untul si se pun la fiert.Cand incepe sa fiarba adaugam grisul si mai lasam cam 5-8 minute, sau pana cand stiti voi ca iese un gris in lapte foarte bun.Se ia de pe foc si se intinde grisul inca cald, pe o tava, sub forma de foaie.Lasam pana se raceste complet.
Caisele uscate se taie marunt si se amesteca cu gemul de caise si cu romul.Eu le-am tinut o noapte in rom.Piureul de castane, se marunteste cu o furculita, la cel din borcan nu e nevoie, si se amesteca cu grija, cu frisca batuta spuma.
Peste " foaia " de gris, racita complet, se intinde gemul cu caise uscate, iar peste acesta se pune piureul amestecat cu frisca.Se baga la frigider, pana in momentul cand se serveste.

Untul cu zaharul, vanilia si untul, puse la foc.Eu am pus si putina sare.



Grisul intins, sub forma de " foaie ", si lasat la racit.



Gemul amestecat cu caisele uscate si cu romul.



Intins peste gris.



Piureul de castane maruntit.



Amestecat cu frisca.



Se intinde si el peste stratul de gem, si se pune la rece.



Rece, se taie patratele si se orneaza.



Mai de aproape.



Este usor de facut, si e bun.Sigur nu este totusi prajitura.

11 comentarii:

  1. Simplu, bun si aspectuos... :)
    Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar ma gandeam ieri uitandu-ma la un borcan de piure de castane-Oare ce dulce sa fac???Si tu,ca deobicei "hop" cu idea!!!Ce sa-ti spun.....esti GENIALA!!!!Sa ai un week-end superb!Te pup!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Olgutza, multumesc esti tare draguta.
    Esti tu prea draguta Judy, multumesc.Ma bucur insa ca ti-am dat o idee buna.Telepatia.
    Weekend placut sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bunatate!!! As manca si eu....o bucatica..:-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Naina, multumesc.Cu multa placere te-as fi servit daca erai prin apropiere.
    O zi frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  6. spre mare mea rusine n-am papat castane sub nici o forma niciodata.poate or og pe mami sa imi aduca la urmatoarea vizita ca m-ai facut curioasa.oricum arata tare bine "prajiturica"
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult Sarah, esti tare draguta.Daca o sa ajungi sa-l gusti, sa-mi spui neaparat daca-ti place sau nu.Pupici si tie si numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte bine arata,exact ca o praji,degeaba zici tu ca nu,sic!o duminica faina sa aveti,iepu ,va pupa,iese la soare si el ,sa zburde!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc mult, esti o dulce.Il asteptam pe Iepu, sa vina sa zburde si pe aici.Va pupam.

    RăspundețiȘtergere
  10. tare ingenioasa idee , nu m-as fi gandit la gris cu lapte altfel decat in castron ,ornat cu putina dulceata :)

    RăspundețiȘtergere
  11. bosco, ne luam de mana, ca nici eu.Dar noroc cu revistele, pe care fie vorba-ntre noi nu mai am unde sa le pun, dar sa nu auda domnul Mitu.

    RăspundețiȘtergere