vineri, 5 martie 2010

Chec cu miere si banane




Pentru mine, checul era o prjitura uscata, seaca, care nu-mi placea de nicio culoare.Ii ziceam " prajitura din paine ".Saraca mami se straduia sa faca totdeauna ceva bun, si cand vedeam ca a facut chec, ii ziceam " iar ai facut prajitura din paine ?"
Intre timp am descoperit nenumarate checuri care-mi plac, din pacate toate cu unt, adica nu clasicul chec cu ulei.
Reteta din carticica mea cumparata anul trecut din Austria.

- 200 g unt moale, la temperatura camerei

- 50 g zahar brun

- 150 g miere lichida

- 4 oua

- 600 g banane foarte bine coapte, la mine au fost 3 banane mijlocii

- 50 g fulgi de cocos

- 50 g faina alba

- 200 g faina integrala

- 2 lingurite praf de copt

- putina sare

- 2 linguri lapte, daca faceti doar cu faina alba checul, nu mai e nevoie

- 100 g stafide

- coaja si zeama de la o lamaie

- 100 g zahar

- inca 50 g miere lichida

In carticica era prezentat sub forma de prajitura, copt in forma cu baza detasabila.
Eu l-am facut chec.Singura diferenta e ca sub forma de chec, se coace mai greu, trebuie sa stea mai mult la cuptor.
Se incalzeste cuptorul la 180°C si se pregateste tava.Daca faceti in forma rotunda cu baza detasabila, fi sa fie 20 cm.
Se bate untul cu zaharul brun si sarea, apoi se adauga mierea.Cate unul se adauga ouale.Bananele facute piure cu furculita se adauga si ele in amestec.Daca vreti sa nu aiba aspect de taiat, adaugati si putin din faina.Se pun fulgii de cocos, si apoi cele doua tipuri de faina.Daca faceti checul cu faina integrala adaugati si laptele, daca-l faceti cu faina alba, nu e nevoie.Apoi se adauga stafidele.Se pune aluatul in forma si se coace cam 50-60 min, la foc mic.La mine a durat mai putin, ca-i cu aerisire cuptorul si totul se coace mai repede.Trebuie sa treaca testul scobitorii.Daca se pra coloreaza la suprafata, dar el nu e inca facut, acoperiti-l cu hartie de copt.Se lasa la racit in forma, pentru 10 min, apoi se scoate, se pune pe un gratar si se lasa pana la racirea completa.Rece se pune inapoi in forma, si se toarna peste el, siropul preparat astfel:zeama de lamaie, coaja de lamaie, zaharul ( 100 g ), mierea ( 50 g ) se pun pe foc si se lasa pana se topeste zaharul.Siropul cald se toarna peste checul rece.Se lasa sa absoarba siropul, apoi se scoate pe un platou.

Untul cu zaharul brun si sarea.



Se adauga si mierea.



Ouale se adauga si ele unul cate unul.



Asa arata compozitia dupa ce am adaugat toate ouale.Daca nu va place ca are aspect de " taiat " adaugati putina faina.



Cam asa de coapte trebuie sa fie bananele.Cu cat sunt mai coapte bananele, cu atat mai aromat iese checul.



Se adauga piureul de banane.



Fulgii de cocos.



Faina, eu am pus alba.



Stafidele.



Pus in tava, mi-am adus aminte ca in carte scria, sa-i facem o taietura la suprafta, ca nu se mai crapa.Da, dar nu mai tineam minte ca scria, s-o facem cu lingura bagata in apa rece.



Gata copt.



Gata insiropat.



Si feliile.



Si mai de aproape.



Foarte bun si aromat.A mancat si Mitu cu toate ca avea stafide, nici n-a remarcat desi de obicei comenteaza.Na, dar rade ciob de oala sparta, ca doar mie imi lua o ora sa mananc batoanele de ciocolata pe vremuri, pana scoteam fiecare stafida.Sau rahatul din felia de cozonac.

10 comentarii:

  1. Foarte bine arata!
    Un premiu te asteapta la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  2. checul cu banane e preferatul sotului meu dar eu cum n-am avut nici o reteta interesanta am preferat sa cumpar gata facut :))
    merci de reteta.pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. hmm!prajitura din piine,zici?dulce mai erai!asta cu banane-i buna tare in schimb!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult, sunteti foarte dragute.
    Mihaela multumesc, vin sa-l iau.Esti draguta multumesc.
    Sarah, cu multa placere.Te pup cu drag si eu.
    Alison, dulce esti tu de fiecare data, multumesc mult.Pup cu drag pe voi si pe Iepu.

    RăspundețiȘtergere
  5. F bine arata....si combinatia de banane,miere si cocos trebuie sa fie tare buna!
    Felicitri pentru blog!

    RăspundețiȘtergere
  6. Micki multumesc pentru aprecieri.
    O zi frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si zi-i asa, nu-ti placea checul? Mai cunosc eu pe cineva care vrea doar praji cu crema!!!
    Foarte bun chec si prezentarea de exceptie!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Oana, multumesc mult, te pup.
    Ahhha deci Zanul mananca cu crema.O zi faina sa aveti, sa iesiti sa va distrati.

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunat draga mea! Ca de obicei ne rasfeti cu ceva deosebit..
    Te pupam mult.

    RăspundețiȘtergere
  10. Vale, ce ma bucur cand am vesti de la tine.Va pup si eu cu mult, mult drag, pe toti.
    Ma bucur mult ca-ti place.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere