vineri, 2 aprilie 2010

Saratele cu telemea



Saratelele la noi sunt nelipsite de sarbatori.Le fac si cu alte ocazii, sau fara, dar de sarbatori, cu siguranta. Intrucat de Paste mergem la Satu Mare, mami si Catalina pregatind tot, nu postez retete de mancare, doar dulciuri, ca astea le fac eu.Si saratelele.
Deocamdata am facut doar saratelele, dulciurile abia maine le termin, asa ca din pacate doar dupa Paste voi putea pune prajiturile si tortul.
De cele mai multe ori fac reteta mamei, de covrigei, dar acum am facut o reteta din practic, si le-am taiat drept sa mearga mai repede.

- 300 g faina

- 250 g telemea, cas de oaie

- 200 g unt

- sare

- condimente, eu pun boia, chimen si putin cimbru

- galbenus pentru uns deasupra+ putin lapte

- cascaval ras pentru presarat, mac si susan

Se amesteca toate ingredientele pana la galbenus, untul rece din frigider, taiat cubulete, se formeaza o bila, se inveleste in folie transparenta si se baga la frigider pentru cel putin 2-3h.Eu de obicei il las peste noapte.A doua zi, se scoate aluatul cu 1-2 h inainte de a le face din frigider, se intinde foaie, se taie se pun in tava unsa si tapetata, se ung cu galbenus batut cu lapte si se presara cu cascaval ras, mac si susan.

Saratelele in tava gata de a fi bagate in cuptor.



Gata coapte.



Mai de aproape.

8 comentarii:

  1. Paste fericit, sa fii sanatoasa si iubita!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata superb! Imi ploua in gura!
    Paste Fericit!
    Cu drag,
    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos si buuun!!!!
    Multumesc de urari!!!
    Iti urez cu mult drag un Paste cu Pace si Bucurie!!!Dumnezeu sa va binecuvanteze!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. arata minunat,pacat ca nu le pot gusta,ca tare as vrea si eu macar una:)
    In alta oridine de idei vreau sa iti urez si eu un Paste fericit alaturi de cei dragi,multa fericire si implinirea tuturor dorintelor!pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. si la mine in familie saratelele erau prezente la fiecare eveniment.ufff cel mai greu mi-e departe de casa cum de sarbatori.pupici si numai fericire tie si familei tale.

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata superr!!! Si reteta suna bine..
    O sa fac si eu dupa sarbatori..
    Noi nu obisnuim sa avem saratele la sarbatori..oare de ce?!

    Un Paste Fericit si toate cele bune!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata foarte bine si sigur sunt si gustoase. Daca nu ne mai "intalnim" iti doresc Sarbatori Fericite cu sanatate si lumina-n casa si-n suflet.

    RăspundețiȘtergere
  8. Fetelor multumesc mult, sunteti dragute ca de obicei.
    Sarbatori cu bine la toata lumea!

    RăspundețiȘtergere