luni, 8 martie 2010

Prajitura cu mere si fulgi de migdale




In primul rand vreau sa urez tuturor femeilor " La multi ani " cu ocazia zilei de 8 martie.
In al doilea rand vreau sa va arat prajitura care a dus-o domnul Mitu colegelor lui, in loc de martisor, intrucat de 1 martie a fost plecat in delegatie.Miercuri cand s-a dus la servici, fiind trecut 1 martie, ne-am gandit ca s-ar bucura mai mult colegele de o prajituricea cu mere, asa ca m-am pus pe treaba.
Reteta din " Secretele bucatariei ".

Pt. blat.

- 400 g faina

- 200 g unt

- 150 g zahar

- putina sare

- coaja rasa de la o lamaie

- 2 galbenusuri

- 1-2 linguri smantana, cat sa lege aluatul

Pt. umplut

- 2 kg mere

Pt. glazura

- 3 oua

- 150 ml smantana

- 1 lingura amidon

- 1/2 lingurita scortisoara

- 50 g zahar

Pt. compozitia de migdale

- 100 g unt

- 100 g zahar

- 175 g fulgi de migdale, eu am avut mai putin de 100 g

- 3 linguri lapte

- 1 lingura miere

- 75 g stafide

- 100 g coaja de citrice glasata si tocata, eu nu am pus

- 20 cirese confiate, eu nu am pus

Pt. blat se framanat un aluat din ingredientele de mai sus, se inveleste in folie transparenta si se baga la frigider pentru 1 h.Se scoate de la frigider, se intinde foaie si se pune in tava unsa cu unt si tapetata cu faina, sau hartie de copt.Peste aluat se pun merele curatate de coaja si samburi si taiate felii subtiri.Se baga la cuptor pentru 15 min, sau pana incepe sa se coaca aluatul.Se scoate apoi tava din cuptor si se toarna glazura facuta din ingredeintele de mai sus, ouale batute cu smantana, amidonul, scortisoara si zaharul.Se baga din nou la cuptor si se lasa cam 15 min.Intre timp se pun untul, zaharul, laptele, migdalele, mierea si stafidele pe foc si se lasa pana se topeste zaharul.Se toarna peste prajitura si se mai lasa 15-20 min.

Faina cu untul, zaharul si sarea.



Cu galbenusurile.



Bila de aluat bagata la frigider.



Cu trafaletul asta intind cel mai bine, aluatul de tarta in tava.Il intind cu facaletul pana incepe sa se rupa, apoi il transfer in tava si continui cu trafaletul.



Merele pûse peste aluat.Eu le pun inghesuite tare, ca altfel nu-mi plac prajiturile.



Ingredientele pentru glazura.



Glazura turnata peste prajitura.



Compozitia de migdale turanta si ea peste prajitura.



Prajitura cata coapta.



Feliuta



Si mai de aproape.




Foarte, foarte buna.

23 de comentarii:

  1. Ooooo... ce bine arata :) si e cu mere... salivez la greu :D:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Olgutza daca crezi ca nu-i departe sa dai o fuga pana-n Targu Mures, eu te astept cu drag.Multumesc si " la multi ani ".

    RăspundețiȘtergere
  3. ce fain arata.cred ca piticii mei s-ar bucura mult de o asa bunatate.pupici
    PS iti dores din suflet La multi ani pentru 8 martie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult Sarah.Esti o dulcica.Pana le faci tu la pitici prajitura, da-le din partea mea un pupic.Tare simpatici is.
    Si eu iti doresc tie la fel, cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
  5. Waw, ce martisor! Unde lucreaza sotul tau? Norocoase colege are...

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult, esti draguta.Te bate un gand sa-ti schimbi locul de munca ?Te pup, o dupa amiaza placuta si " la multi ani".

    RăspundețiȘtergere
  7. un martisor foarte placut ochiului si gustos pe masura,desigur!domnul mitu are o sotie de isprava ,colegele au aflat,deci!
    va pupam si va uram sa aveti o zi speciala!
    la multi ani,te pupa iepu cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eiii, deci i-ai transmis, multumesc.

    Ma bucur ca-ti place prajitura, eiii na, tu intotdeauna ai doar cuvinte de lauda.Multumesc mult, esti foarte draguta.
    Si eu il pup pe Iepu doar virtula, pana veniti incoace.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce cadou frumos! Frumos si apetisant! Are nota maxima pentru ca are si multe fructe, asa ca voi incerca si eu. Pana atunci admir ce ai facut aici. La multi ani de ziua noastra si sa ai parte numai de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc frumos Elena.Ma bucur mult ca-ti place, esti foarte darguta si amabila.
    La multi ani si tie si sa ti se implineasca toate dorintele.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pe aripi de primavara
    8 Martie lin coboara
    Si in a lui privire
    Va aduce mult noroc si fericire !Cu drag, Just me:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc tare mult, esti foarte draguta.iti doresc si eu multa fericire si bucurii cu ocazia zilei de 8 martie."La multi ani ".

    RăspundețiȘtergere
  13. vai da cum arata prajitura asta...o nebunie...si are multe mere cum imi place mie

    RăspundețiȘtergere
  14. vai ce bleaga sunt...am intrat sa iti urez La multi ani de 8 martie si am scris altceva...mai zapacit cu bunaciunile tale...La multi ani si sa dea DD sa ti se implineasca toate dorintele..Te pup

    RăspundețiȘtergere
  15. Doly draga iti multumesc din suflet, si-ti doresc si eu de ziua femeii numai bucurii si fericire, si ce-i cel mai important, dorinta cea mai mare sa vi se implineasca cat de repede.Te pup si te imbratisez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce prajitura, ma gandesc ce gust are!!!
    Martisorul mai potrivit nu exista!

    RăspundețiȘtergere
  17. Oana, multumesc, esti tare, tare draguta.

    RăspundețiȘtergere
  18. Micule super prajitura,ti-am mai zis ca ador combinatia de mere cu mandeln :D,te tzuc,sa fii iubita si apreciata si mai ales sa ai parte de ce iti doresti mai mult pe lume :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Te pup cu drag, Claudi, multumesc pentru tot, si-ti doresc si tie la fel.Cu mare drag, iti multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  20. Très bonne tarte aux pommes.
    Je note la recette.
    Bonne fête et à bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  21. Merci Mult.Ma content que vous le souhaitez.
    Joyeux anniversaire à vous et un beau printemps.

    RăspundețiȘtergere
  22. niste premii dragute te asteapta sa le ridici.pupici

    RăspundețiȘtergere
  23. Sarah, iti multumesc.Vin sa le iau.

    RăspundețiȘtergere