joi, 11 martie 2010

Prajitura cu foi si visine


Sambata trecuta am fost la Cluj, intrucat finuta noastra Iulia, implinea 2 ani.Ziua ei s-a tinut la gradinita, cu colegii si prietenii ei, ocazie cu care ne-am distrat si noi, bine de tot, privindu-i pe astia mici, cum se joaca, cum se inteleg intre ei.La un moment dat mancau fiecare din farfuria altuia, nu mai conta ca era o bucatica de snitel inceputa de Tudor, Laura o continua, n-aveau nicio treaba.
In afara de noi, la fina mea acasa mai urmau sa vina niste musafiri, asa ca m-am gandit ca nu i-ar prinde rau sa-i duc o prajitura.
Am fost deosebit de incantata sa vad ca le-a placut, chiar si finului meu, care nu e mare amator de dulciuri.
Reteta din Practic.

Pt. foi

- 6 galbenusuri

- 160 g zahar

- 5 linguri ulei

- 3 linguri cacao

- putina sare

- 200 g faina

- 1 plic praf de copt

- 1-2 linguri smantana, cat sa lege aluatul

Pt. crema

- 2 plicuri budinca de vanilie

- 700 ml lapte

- 4 linguri zahar

- 100 g unt moale la temperatura camerei

Pt. bezea

- 6 albusuri

- 5 linguri zahar

- zeama de la o lamaie

Pt. crema de visine

- visine din congelator sau proaspete

- zahar dupa gust

- 1-2 linguri de amidon

Pt. glazura

- 200 g cicolata amaruie sau cu lapte

- 2 linguri ulei

Se freaca galbenusurile cu zaharul si sarea pana se albesc, se adauga apoi treptat uleiul, faina amestecata cu cacaoa si praful de copt, iar la sfarsit smantana.Se framanta putin, se imparte in doua si se intind doua foi, care se coc pe dosul tavii de aragaz.
Pt. crema se prepara budinca conform indicatiilor de pe plic, sau se face crema de vanilie mai tare, dupa reteta proprie, si rece se amesteca in untul moale batut cu mixerul.
Se face crema de visine, punandu-se doua, trei linguri de zahar peste visine si lasandu-le sa-si lase zeama.Treaba asta se poate face cu o zi inainte, sau de dimineata, daca se face prajitura dupa amiaza, adica sa aiba timp visinele sa-si lase zeama.Visinele cu zeama, mai putin 3-4 linguri de zeama, se pun pe foc, cele doau linguri de amidon se amesteca cu zeama ramasa (3-4 linguri ) si se adauga la visinele de pe foc.Se lasa pana cand crema devine translucida.daca e prea mult amidon, adaugati putina apa, daca e prea moale, mai dizolvati o lingura de amidon in putina apa, si adaugati-o la crema.
Albusurile de bat spuma teapana cu zaharul si zeama de lamaie.
Pentru montarea prajiturii se pune o foaie, peste foaie se pune crema, apoi din foaie, bezeaua, crema de visine si apoi glazura, obtinuta din topirea ciocolatei cu uleiul, pe baie de abur.
Ii multumesc lui Lili ca mi-a atras atentia asupra glazurii.La mine glazura n-a fost pe toata prajitura, si se putea taia intre, astfel incat felia sa fie cat de cat frumoasa, dar ciocolata intarita se rupe la taiere.Asa cum a spus si ea, daca puneti o glazura mai moale, iese perfect si la taiat, si arata mai bine felia.
Multumesc Lili.

Galbenusurile batute cu zaharul, sarea si treptat adaugat uleiul.



Faina amestecata cu cacaoa si praful de copt.



Foaia, crema de vanilie.



Din nou foaie.



Pusa si bezeaua.



Crema de visine racita.



Visinele puse peste bezea.



Glazura pusa peste visine.



Si prajitura.




Iar ea este, Iulia, sau Iuia, cum ii spun colegii de gradi.

28 de comentarii:

  1. Vai de capul meu ce bunatate! Super prajitura si Iulia o dulce

    RăspundețiȘtergere
  2. la multi ani finutei tale .daca ea e in ultima poza atunci e scumpica rau.cat despre preji arata tare bine.pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. ai ai ai, ce bine poate sa arate prajitura asta :D mi-am notat-o

    ce scumpa e buburuza :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Am si eu un festin....inventez eu ceva!!!Nu vii si la mine cu o asa prajiturica?????Ca tare bine arata!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Fetelor, multumesc mult, sunteti asa de dragute de fiecare data.
    Judy, crede-ma as veni cu mare drag.
    Sarah, ea este, cea din ultima poza.
    Oana, Diamond, multumesc tare mult, sunteti dragute.O zi faina sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  6. wow...arata super...nu imi vine sa cred...trebuie sa fi fost f buna....sa iti traiasca finutza,e tare frumusica:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult, Primii pasi.Esti o draguta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Iulia e o dulce!Sa va traiasca!
    Iar prajitura e wooowwwww,super!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mimi, multumim frumos.Si baietelul tau e un scump.
    Ma bucur ca-ti place prajitura.

    RăspundețiȘtergere
  10. la multi ani scumpei iulia,e o dulceata de fetita!iar praji e un vis,ce sa zic,arata foaret bine si ingredientele le iubesc toate!te pup,o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  11. Te pup si eu draga mea, si multumim de toate aprecierile.Esti o draguta si atenta ca de fiecare data.Il pupam si noi pe Iepu, chiar ieri l-am pomenit cu Mitu.

    RăspundețiȘtergere
  12. Wow, ce fain arata!! Sincere felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  13. Alexandrina, multumesc, ma bucur ca-ti place.Esti tare draguta.

    RăspundețiȘtergere
  14. prajitura asta e incredibila.Felicitari!"LA MULTI ANI!" finutei tale.

    RăspundețiȘtergere
  15. Aoleu ce prajitura ai facut Micule!!!! Superba! Visine, ciocolata, bezea, combinatie mortala. De unde ai tu mereu frunzulite de menta?

    RăspundețiȘtergere
  16. Lili, multumim, ii transmit.Esti tare scumpica.

    Multumesc Crsitina.E foarte buna intr-adevar.
    Iau de la Carrefour din Cluj, dar cred ca am vazut si aici, la Real.

    RăspundețiȘtergere
  17. la multi ani finutei tale....arata foarte bine prajitura!:))

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumim mult, si pentru fina noastra si pentru prajitura.Esti tare draguta.

    RăspundețiȘtergere
  19. ce morceau de gâteau à l'air succulent, j'en raffole
    très belle réalisation, bravo
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  20. Merci beaucoup, je suis content,vous aimez.
    Une soirée à toi aussi.

    RăspundețiȘtergere
  21. Micule, tu esti cea de pe culinar?! ...si daca da si daca nu, eu ma bucur ca te-am gasit :)
    Prajitura e minunata si micuta Iulia la fel!
    Spor la bucatarit in continuare :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Da, Laura, am postat si pe culinar, dar destul de putin.Si eu ma bucur mult sa ne intalnim.Multumim mult pentru urari.Spor si tie si o duminica frumoasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  23. Mama mia cum poate sa arate Micule prajitura asta cu foi si visineeee... e bestiala... felicitari... sigur o voi incerca si eu... Te pup..

    RăspundețiȘtergere
  24. Felis, darag nu stii ce mult ma bucur sa te vad aici.Multumesc mult, sunt sigura ca-ti va place mult de tot prajitura.
    Te pup cu drag, dar in special pe Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  25. Miculina, ca de obicei, esti grozava! Nu stiu de unde scoti asa retete, dar asta e dementiala!!
    Te pupam cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  26. Vale, asta am luat-o di practic, dar tu esti prietena mea, si ma lauzi tare.Multumesc.Va pup si eu cu mult drag si mai povestim.Sa aveti o saptamana minunata.

    RăspundețiȘtergere
  27. Arata grozav prajitura asta!!!! Yamm..

    RăspundețiȘtergere
  28. M.T iti multumesc, ma bucur tare mult ca-ti place.O zi frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere