vineri, 26 martie 2010

Prajitura cu crema de nuci



Duminica trecuta am fost la Bistrita, la mama domnului Mitu si soacra mea, la Catalina.
Trebuia sa profit de ocazie si sa fac o prajitura pe care domnul Mitu nu o mananca, dar nici mie nu-mi lipseste, pe coapse vorbind, ca altfel oricand. Catalinei ii plac prajiturile cu nuca, asa ca de cate ori am ocazia, incerc ceva nou.
Reteta dintr-o revista ungureasca.
Foarte, foarte buna a fost. Domnul Mitu nici n-a gustat-o, ca nu-i place nuca.Parca ar fi un copil.Uneori am senzatia ca de asta n-avem noi bebe, ca-i el copilul. Bine zice proverbul ala englez " toti barbatii sunt copii la cresa ". Domnul Mitu este la liceu, mananca spanac, ciorba de macris, de salata, mazare. Sper sa nu se supere barbatii care citesc aici, na dar persoanele de fata se exclud.

Pt. blat:

- 150 g faina

- 1/4 lingurita scortisoara

- 5 oua+3 galbenusuri

- 200 g zahar, eu am pus 190 g

- 2 pliculete zahar vanilat

- putina sare

Pt. crema

- 1 lamaie

- 2 plicuri praf de budinca de vanilie, sau puteti face crema de vanilie dupa reteta proprie

- 600 ml lapte

- 220 g zahar

- 400 g nuca prajita si taiata

- rom sau esenta

- 200 g unt moale la temperatura camerei, eu am pus doar 120 g

Pentru blat se mixeaza galbenusurile cu 1/2 din cantitatea de zahar, cu sarea si cu vanilia.Se bat bine pana isi dubleaza volumul si se albesc.Se adauga faina, amestecata cu scortisoara.Albusurile se bat bine cu cealalta jumatate din cantitatea de zahar, si se adauga la galbenusurile cu faina, amestecandu-se de sus in jos.Din acest aluat se coc trei foi de marimea 30x25 cm, eu am avut tava doar mai mica, si de asta au fost foile un pic mai grosute.Fiind insa buna proportia, prajitura a iesit ok.
Se lasa foile sa se raceasca.
Pentru crema se prepara budincile, cu 600 ml lapte, apoi in budinca inca fierbinte se adauga nuca prajita si macinata ( eu am macinat-o cu robotul, ca sa ramana putin mai mare ).Se adauga apoi coaja de lamaie si romul.In revista scria si zeama de lamaie, eu nu am mai pus-o.In crema asta de nuca, rece, se adauga si untul moale si se amesteca bine.
Se umlpu foile, cu crema, eu am pus si un strat de gem acrisor.Imi place cum merge nuca cu gem acrisor.
Se orneaza dupa preferinta.
E buna tare, daca va place nuca.

Galbenusurile batute cu 1/2 din cantitatea de zahar, vanilia si sarea.



Adaugata si faina.



Si aici se rupe filmul foilor pentru ca mi s-a descarcat acumulatorul.

Continuam cu crema, care am facut-o a doua zi dimineata.

Budinca in care am adaugat nucile macinate cu robotelul.



Adaugata coaja de lamaie, finesse.



Se adauga si untul, si se omogenizeaza bine de tot.



Pentru montare se pune prima foaie.



O treime din crema.



Pusa si a doua foaie.



Abia dupa ce am pus a doua foaie mi-am adus aminte ca voriam sa pun si cate un strat de gem.Asta nu era in reteta, dar mie-mi place cum merge gemul acrisor cu nuca.Pentru asta am 'inmuiat' putin gemul, adica l-am frecat cu o lingura sa pot sa-l intind mai usor.



Peste a doua foaie, am pus a 2/3 de crema si apoi gemul, asa mi s-a parut mie ca pot intinde gemul mai usor, dar puteti pune si invers.



A treia foaie si ultima parte de crema.Deasupra am tras linii cu furculita.



Prajitura.



Mai de aproape.

13 comentarii:

  1. mi-e un pic ciuda pe catalina ca a avut pe masa asa o prajitura buna si aratoasa!domnul mitu e o persoana speciala,o salut!
    ps:cumparat mexicul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-ti fie, ca o fac si pentru tine, cand veniti incoace.Am sa-i spun domnului, si o sa se bucure, mai ales ca vine tot de la cineva foarte special, va salutam si noi.
    Multumesc tare, tare mult de carte.Te pup mai ales ca esti asa matinala.Va pup pe toti, cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Micule... nici nu mai am cuvinte... o enciclopedie a prajiturilor esti... te pup si de cate ori am ocazia vin sa vad ce prajituri ai "pe masa"

    RăspundețiȘtergere
  4. vai de capul meu Micule ,m-am regasit in istoria cu domnul Mitu.Doar ca sotul meu gusta tot ce prinde dar asa e de mofturos de imi vine sa-l bat dar mi-e mila de cei 2 metri inatltine :P.
    una peste alta arata de milioane prajiturica,daca domnului Mitu nu i-a placut trimite in Pakistan ca noua sigurrrrr ne place.pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Super prajitura Miculina,ador crema de nuca,bre da ce tot puneti voi la cale aici :)) hai va tzuc sio we fain sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felis, tu esti totdeauna foarte, foarte draguta cu mine.Multuemsc mult.
    Sarah, cu multa placere v-as trimite din tot ce fac, daca n-ati fi asa de departe.
    Claudi, daca treci prin Targu Mures te astept cu drag.
    Va pup pe toate si va doresc o zi cat mai frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Wow.. arata intr-un mare fel.. Felicitari!!
    Ador prajiturile cu nuca.. poate candva o voi face si eu ;)
    Pupici :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Oaaaau! Ce prajitura buna!!! Eu ador cremele cu nuci... Domnul Mitu nu stie ce pierde ;P
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc, sunteti voi foarte dragute ca de fiecare data.Olgutza m-as bucura s-o incerci.
    Alina, ai dreptate, nu stie pentru ca nici nu gusta.
    Va pup cu drag si va doresc si eu o seara cat mai placuta.

    RăspundețiȘtergere
  10. wow...arata super prajitura mai vreau si eu daca mai ai.Daca domnului dumitale nu ia placut,sigur domnului meu ai place,pentru ca e mort dupa dulciuri ,la fel si baiatul meu:trimite-o la noi!pupici.ciauo,ciauo!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Micule,abia acum ajung sa iti vad minunatia,ca altfel nu ii post spune!Arata nemaipomenit si cred ca la gust a fost tare buna...mai ales cu crema de nuci...trebuie neaparat incercata,poate dupa sarbatori cand ne mai eliberam putin!Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabriela, sincera sa fiu nu mai am dar daca veniti spre Targu Mures, fac cu mare placere.Pupici si voua si o duminica placuta.
    Just me, multumesc mult, am sa le ridic cu placere.
    Primii pasi, iti multumesc mult, esti foarte, foarte draguta ca de obicei.O duminica frumoasa sa ai in ciuda vremii.
    PS. Aici ploua.

    RăspundețiȘtergere