miercuri, 17 martie 2010

Vittello tonnato




De fiecare data cand am musafiri, macar unul din feluri, e reteta noua.De data asta aproape toate au fost in prima " degustare ".Pentru una din zilele cand a fost unchiul lui Mitu la noi, am facut, friptura de vitel cu sos de ton, o reteta care vroiam demult s-o incerc si acum se ivise ocazia.
Sigur, prin faptul ca fac ceva nou, imi asum un "oarescare" risc, fie sa nu le placa, la comeseni, fie sa nu-mi reusesca mie, dar ma tot gandesc, ca daca nu le place chiar deloc, nu-mi ia asa de mult timp sa fac un snitel, un gratar ceva, care stiu ca place aproape oricui.
De data asta tot ce am pregatit a fost pe placul comesenilor, inclusiv a domnului Mitu, ceea ce m-a bucurat nespus.
Reteta din " Secretele bucatariei ".

- 180 g ton din conserva, in suc propriu

- 1 ceapa

- 2 catei usturoi

- 3 fileuri anchois

- 2 galbenusuri, eu am pus doar unul

- 3 linguri capere

- 1 lingurita suc de lamaie

- 2 linguri otet, eu nu am pus

- 50 ml vin alb

- 100 ml supa de legume

- 100 ml ulei de masline

- sare, piper

- friptura de vitel, rece

- rondele de ceapa verde pentru ornat

Toate astea se baga in robotel si se mixeaza, pana rezulta un sosulet foarte, foarte bun.Se tine la frigider pana in momentul servirii, intrucat are galbenus crud.Noi am servit cu pireu de cartofi, friptura era calda, iar peste ea am turnat sosul rece.

15 comentarii:

  1. Micul,asta da!!!!!Demult ma gandeam cum sa fac si eu vitello si uite ca mi-ai venit in ajutor!!!!Multumesc de super reteta asta!!!!Sa ai o zi splendida!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Judy, sunt incantata ca-ti pot fi de ajutor.
    Cu multa placere reteta.Sa ai o zi faina si tu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Micule reteta asta chiar ca n-o stiam nici n-am mai vazut-o pe alt blog.sunt sigura ca-i buna,buna.cand ajung in thai o prestez ca acolo e ton pe toate drumurile.pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. sarah, multumesc, ma bucur ca-ti place.Astept sa-mi spui daca ti-a placut, dupa ce o s-a faci.Te pup si-ti urez o zi minunata.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata... faci poze tot mai frumoase ;)
    Nici eu nu auzisem de reteta asta, dar suna taaare bine... Brava :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Olgutza, esti draguta tare, multumesc mult.Ma bucur ca-ti place reteta.te pup si-ti doresc o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce buna varianta ta !
    Si eu fac destul de des ..ne place la toti in familie. Ultima oara am facut cu limba fiarta. Eu salsa tonnata o fac cu maioneza, anchois ,capere ...dar gustul sigur este la fel..tu ai pus galbenus + ulei + suc lamaie. O sa pun si usturoi data viitoare ...ca-mi place mult .

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, este deosebita! Acest sos este toata smecheria... Ma uit la monitor si-mi vine sa gust din farfuria ta. Si... regret ca nu pot combina peste cu carne, desi sunt tot proteine! Hmmmm, hmmmmmm! Felicitari pentru bunatatea asta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nicoleta si eu zic ca este acelasi lucru, doar ca eu nu am facut maioneza separat.Sa stii ca e bun cu usturoi.Ma bucur ca-ti place.Multumesc mult.
    Elena, dac-ai fi mai aproape te-as invita.Imi pare rau ca deocamdata nu poti sa mananci asa ceva, dar poate dupa ce termini cu dieta.Multumesc, esti foarte draguta.

    RăspundețiȘtergere
  10. aaaa sa mai zic ceva,stii doar ce am de zis :))))))))......ton cu vita,viata mea.......aaaaa ti-am spus ca esti die beste:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu, nu-s die Beste, dar tu esti o dulce si ma gratulezi totdeauna.Te pup cu drag si-ti doresc o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  12. ce combinatie trasnet ,vitel cu un sos de o asa savoare,felicitari,cred ca mitu si cu unchiul sunt de invidiat!:))

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc, ce draguta esti.Pai nu mai is de invidiat ca nu mai este dumult.

    RăspundețiȘtergere
  14. sunt de invidiat ca are cine sa le serveasca asa bunaciuni!!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Esti tu foarte draguta, multumesc mult si Pup Iepu.Weekend placut sa aveti.

    RăspundețiȘtergere