marți, 16 martie 2010

Supa crema de fenicul




Weekendul trecut l-am avut in vizita pe unul din unchii domnului Mitu, asa ca am decis sa incerc o noua varianta de supa.Supa crema care mi-a facut ochiul am gasit-o pe blogul Boscodinei, si am stiut ca o sa-mi placa.Ceea ce nu stiam in momentul ala, era daca o sa le placa si comesenilor mei.Am fost foarte usurata cand am vazut cu ce pofta au manacat-o si ce mult le-a placut.
Bocodino multumesc pentru inca o reteta de supa-ciorba, fara carne, si care sa-i placa mult domnului Mitu.


- 4 bucati fenicul, la mine asta a insemnat 1 kg

- 50g unt

- 3 cepe mijlocii, eu am pus una mare si una mica

- 1 cutie lapte de cocos

- 125 ml vin alb sec

- suc de lamaie(eu am pus de la o jumatate de lamaie)

- 1 lingurita cimbru

- 1 lingurita de miere

- sare dupa gust

- 1 lingura zahar brun

- 750 ml supa de legume

Ceapa si feniculul se taie solzisori, si se calesc in unt, pana se inmoaie.Se adauga zaharul, mierea, cimbrul si sarea.Apoi se pune vinul, se amesteca si se lasa putin sa fiarba.Se pune apoi laptele de cocos, zeama de lamie si supa de legume.Se lasa sa fiarba 30-40 de min.Legumele moi se paseaza cu ajutorul unui blender.Se mai lasa cateva minute pe foc si apoi se orneaza.Eu am servit cu crutoane cu cascaval.




Foarte, foarte buna.Multumesc mult pentru reteta.

9 comentarii:

  1. Arata tare bine!!!
    Mie nu-mi place feniculul da supa asta merita servita!

    RăspundețiȘtergere
  2. Oana, e foarte buna sa stii.Nu are nicio legatura cu gustul feniculului proaspat.O zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  3. micule draga reteta asta a ta cu laptic de cocos pare o reteta thai sau arabeasca.daca voi avea timp o sa postez si eu ceva supe din astea.oricum arata super.as vrea si eu sa am asa talent la decorat farfurii dar de unde nu-i nici Dzeu nu cere :))pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Sarah, tu esti o scumpa si draguta, multumesc.
    Mi-ar place mult sa pui retete de supe din astea, daca o sa ai timp.Te pup si pe tine si pe nepotii tai simpatici.

    RăspundețiȘtergere
  5. M-ai data gata! Definitiv si irevocabil! Eu sunt fan fenicul, dar de obicei il folosesc in salate si la friptura de miel la cuptor, alaturi de radacini de pastarnac si ceva vin bun. Asta se va face cat de curand, dupa o vizita prin Kaufland ca sa achizitionez fenicul. O zi frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  6. Elennna.Ma bucur tare, ca-ti place.E asa de buna, incat sunt foarte sigura c-o sa-ti placa.
    O zi frumoasa iti doresc si eu tie.

    RăspundețiȘtergere
  7. ce prezentare frumoasa,micule!cit despre supa ,sunt sigura ca-i minunata,eu nu am pomenit supa de legume care sa nu-mi placa,unde mai pui ca feniculul imi place ,iar laptele de cocos si vinul vin aici cu arome noi si delicate.si fiindca-i crema si iepu' ar papa-o!te pup,o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. Boah!ce scirbosenie!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Alison si eu sunt sigura ca ti-ar place, esti mare iubitoare de legume.Iar pe Iepu il pup cu drag indiferent daca ar manca-o sau nu.Va pup si pe voi, si va astept cu drag, pa la noi.
    Anonimule, ti-am publicat comentariul pentru ca asa mi se pare corect, cat despre raspuns, doar cand vei avea simtul raspunderii, si-ti vei asuma o identitate.pana atunci pentru mine, nu existi.

    RăspundețiȘtergere