joi, 15 aprilie 2010

Clatite cu branza si sos caramel



Normal ca nu puteam s-o las pe Manuela fara desert.Am facut o prajitura cu morcovi si clatite cu branza.
Am folosit o reteta noua de clatite, din revista " Good food " si am fost atat de incantata de cum mi-au iesit, incat de acum tot cu reteta asta voi face.In revista erau prezentate goale, cu sosul de caramel si caise, dar pentru mine clatitele sunt clatite bune, cu branza.Sunt bune si cu gem, dar nu se compara cu cele umplute cu branza.Pentru umplutura de branza folosesc reteta mamei si bunicii, si anume, branza de vaci, zahar, vanilie, un ou, putina sare si coaja de lamaie.Mami pune asi stafide, dar omului nu-i plac, asa ca eu nu pun.


- 100 g faina

- 2 oua

- 200 ml lapte

- 100 ml apa minerala

- 1 lingura ulei de masline

Se pune faina intr-un castron si se formeaza o gaura in mijloc.Se sparg ouale in gaura formata si se toarna putin lapte.Se amesteca cu lingura de lemn, din mijloc, tragand cate putina faina de pe margini, in amestecul de lapte si ou.Se amesteca bine de tot, spargandu-se cocoloasele pana aluatul este mai tare, apoi se adauga restul de lapte si apa minerala.La sfarsit se pune si uleiul.Se lasa aluatul la odihnit.Se potae lasa chiar de pe o zi pe alta, in frigider.
Sosul caramel l-am facut dupa o reteta de pe un blog american.

- 220 g zahar

- 30-40 g unt taiat cubulete

- 80 ml apa

- 60 ml rom

- 1 lingurita cidru de mere

- putina sare

- 250 ml frisca

Romul si cidrul se pot omite, dar se pune putin mai multa apa.
Zaharul se pune la caramelizat, si cand capata o culoare aurie se adauga untul, romul, cidrul si apa.Se lasa pana se topeste zaharul, apoi se adauga frisca lichida neandulcita.Se lasa putin pe foc, pana se ingroasa.
In sosul caramel, cald am pus si cateva caise din compot.

Nu am poze cu etapele, decat cu produsul final.




Si mai de aproape.

23 de comentarii:

  1. Mama ce bune trebuie sa fie! Imi place mult sosul caramel ..iar combinatia cu branza ma atrage tare mult.
    mersi pentru premii...weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nicoleta multumesc.Iti raspund cu toate ca vad ca nu-mi mai publica comentariile.Ma bucur tare mult ca-ti plac.Un weekend placut sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mamaaa,dami si mie,ca arata de lesin,o sa le pun in asteptare si le voi executa si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mirela, te servesc cu mare placere.Multumesc mult.
    Un wekend placut iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Delicioase, clatitele sunt printre preferate si ale tale arata de revista..Good Food ar fi invidiosi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc draga mea.Esti tu prea draguta de fiecare data, dar iti multumesc.
    Weekend placut sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Waw ce deliciu! Cu sosul caramel...pot doar sa inghit in sec si sa-mi imaginez ce bune sunt.

    RăspundețiȘtergere
  8. Vale, Criss nu stiu de ce nu apar comentariile, dar eu le-am vazut si va multumesc mult.
    Weekend placut sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  9. de cand caut eu o reteta de sos caramel nici nu iti poti imagina.se gaseste in comert dar stii treaba cu E-urile.super clatitele tale.sa nu te miri daca le vei vedea la mine pe blog postate caci ma declar indragostita de aceasta reteta.pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Sarah, ma bucur enorm ca te pot ajuta in vre-un fel.Chiar de abia astept sa vad reteta postata de tine.
    Te pup cu drag si-ti doresc numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  11. Absolut minunat.Preferatele mele.M-ai nimerit la fix :) Diseara fac si eu,sa imi treaca pofta

    RăspundețiȘtergere
  12. Numai atata pot sa spun....
    vai.....vai....vai!!!
    Ma omori cu minunatiile astea!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Aoleu,ce deliciu,arata suuuper,felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  14. David Octavian multumesc.Ma bucur ca-ti plac.Daca erai mai aproape te invitam, cu juniorul bineanteles.
    Judy, nu intentionez sa omor pe nimeni, si multumesc, ma bucur ca-ti plac.
    Weekend placut va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  15. Vio multumesc, esti tare draguta.Pai lasa ca faci si tu doar minunatii.
    Weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  16. Nemaipomenit arata, imi ploua in gura....Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc mult Naina, ma bucur tare ca-ti plac.
    Weekend placut sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  18. Draga Yvonne,astazi am facut praji cu foietaj si visine,dar am modificat-o putin.Un wekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  19. premii frumoase te asteapta la mine!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  20. Mirela, ma bucur ca ai incercat-o.Sunt sigura ca ai facut modificari faine.
    Primii pasi multumesc, esti tare draguta.
    Mimi, multumesc mult ca te-ai gandit la mine, trec maine sa le iau.
    Seara faina va doresc la toate.

    RăspundețiȘtergere
  21. mai,mai,avea dreptate iepu sa ne mutam cu tine la tg. mures,prea multe bunatati ne scapa degustarii!arata splendid claticoasele tale caramelate!
    sa ai saptamina frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  22. Pup Iepu si noi inca va asteptam, sa stiti.
    Multumesc, tare draguta esti.
    S aveti si voi o saptamana plina de bucurii.

    RăspundețiȘtergere