joi, 8 aprilie 2010

Prajitura colorata, dar bio



Am facut prajitura asta doar pentru ca vroiam sa testez niste coloranti bio, si anume spanacul, sfecla si turmericul.Surprinzator a fost si foarte, foarte buna, adica prefarata domnului Mitu.
Reteta din practic.In practic prajitura era colorata cu coloranti alimentari, eu am vrut sa-i incerc astia bio, si am fost super incantata si multumita.

Pt. foi

- 5 linguri faina

- 5 oua

- 5 linguri zahar

- putina sare

- unt si faina pentru tapetat tava

Pt. blat

- 6 albusuri

- 6 linguri zahar

- 5 linguri nuca macinata

- 2 linguri faina

- 2 linguri cacao

- unt si faina pentru tapetat tava

Pt. crema

- 5 galbenusuri

- 10 linguri zahar

- 100 ml lapte

- 3 plicuri zahar vanilat

- 1 pachet unt

- 2 linguri cacao

Pentru foi se bat ouale intregi cu zaharul si sarea, apoi se adaauga faina.Din acest aluat se coc 4 foi pe dosul tavii.Eu am folosit tava de 23x32 cm si mi-au iesit doar trei foi, dar a fost foarte ok prajitura.
Pentru blat se bat albusurile spuma cu zaharul.Apoi se adauga cacaoa amestecata in prealabil cu faina si nuca macinata.Se coace in aceeasi tava, pana trece testul scobitorii.
Pentru crema se amesteca galbenusurile cu zaharul, zaharul vanilat si laptele si se fierb la bain marie, pana se ingroasa compozitia.Se racoreste si se adauga untul inmuiat la temperatura camerei.Se imparte aceasta crema in doua.Jumatate ramane galbena in cealalta jumatate se adauga cacaoa.
Eu am vrut sa am o crema alba si am folosit 4 budinci cu gust de frisca, 1,2 l lapte, zahar dupa gust, un unt, zeama de sfecla, de spanac si turmeric sau sofran indian.
Am fiert budincile cu lapte si zahar, cand s-a racorit budinca, am adaugat untul moale la temperatura camerei, apoi am impartit in trei.Intr-una am adaugat zeama de sfecla, in a alta zeama de spanac si in ultima am pus turmeric vreo doua lingurite.Vreau sa spun ca nici unul din coloranti nu au schimbat gustul cremei.
Asamblarea prajiturii in revista e simetrica, la mine nu, dar nu a contat.In revista glazura era din 5 albusuri si zece linguri zahar, eu am topit o ciocolata cu doua linguri ulei, si am turnat-o peste prajitura.

Foile galbene.



Peste prima foaie, crema cu suc de sfecla.



Din nou foaie, crema galbena cu turmeric si blatul.



Crema cu spanac si ultima foaie.



Cu glazura.



Mai de aproape.

20 de comentarii:

  1. Super ...numai prajiturele bune faci tu !
    Daca vrei ...la mine pe blog te poti servi cu o felie de tarta sarata si niste premii!
    o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nicoleta multumesc, esti tu tare draguta.
    Cu siguranta trec pe la tine, sa servesc si tarta si premii.Multumesc frumos.
    O zi deosebit de frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  3. wow....foarte tare prajitura..mai ales ca e bio,trebuie neaparat incercata:)m-ai dat pe spate...arata fff bine!ce pofta mi-ai facut:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Super arata! Cam cat suc de sfecla/spanac ai pus? Nu a inmuiat crema?
    Micule, iertare, am sters din greseala comentariul tau, nu stiu unde mi-ai scris, la ce subiect? Am vrut sa apas la publicare dar cred ca l-am sters ca nu-l gasesc. Si nici nu stiu la ce subiect era.

    RăspundețiȘtergere
  5. Primii pasi, multumesc mult, esti tare draguta.
    Criss, cam trei, patru linguri.Am stors cam doua trei maini de spanac si o jumatatate de sfecla mijlocie.Nu au inmuiat crema deloc.
    Las' ca mai scriu o data, nu-i problema.
    O zi faina sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Uauuuu, sepr-prajiiiiiiiiiiiiiii............ premii si o leapsa pentru tine.

    RăspundețiȘtergere
  7. ce vesela si draguta e!si colorata bio,ce mai,imi place la nebunie!o dupa-amiaza placuta,te pupam!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Laura, esti tare draguta.Trec sa le iau si le postez maine.
    Alison, esti tu totdeauna foarte draguta.Multumesc.Pupam si noi Iepu si parintii Iepului.
    O dupa amiaza placuta si voua.

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata super fain, Micule. Dupa ce trece perioada de revenire la silueta normala ( ca doar a fost Pastele :P), O sa fac si eu o prajitua din asta colorata bio. Cred totusi ca o sa strecor si un stat de crema de ciocolata in ea, ca sa manace si domnul meu.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc mult Narnia, esti tare draguta.Poti sa-i faci orice modificari ca tot buna are sa-ti iasa.
    Te pup si eu cu mult drag si-ti doresc o dupa amiaza placuta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  11. Vai,dar nu va este mila de astia pofticiosi...felicitari!arata delicios.daca sunteti draguta imi spuneti unde ati gasit coloranti bio?
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  12. nu imi vine sa cred ce culori mununate ai obtinut cu "colorant" bio.multumesc pentru reteta,de cand am vazut prajitura asta pe masa ta de paste ma gandesc la ea.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  13. Mirela, eu sunt Yvonne, te rog nu ma mai domni.
    Pai pentru pofticiosi fac, si va pofetsc pe toti cand aveti drum prin TG.Mures la o felie.Colorantii bio sunt suc de sfecla, suc de spanac si turmeric ( un condiment care se gaseste la magazinele naturiste ).
    Sarah, multumesc esti o scumpa.Nici eu nu mizam pe cine stie ce, si tare multumita am fost.Te pup cu drag mica mea prietena.
    Gosopdino multumesc mult.Ma bucur ca-ti place.
    O seara faina sa aveti in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mama, ce culoare, ce frumusete, ce idee....Super arata Yvonne. Sa mai pastrezi pana saptamana viitoare. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce prajitura aratoasa!!!
    Cum sa-i pot rezista?
    Eu folosesc tot felul de plante ca sa colorez alimentele :D
    Pana acuma nu am incercat la dulciuri - numai la branzeturile pentru aperitive :P

    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  16. wow ce frumoasa prajiturica ai prestat..si mie imi place:).In ce nr.revista practic?astept si eu nerabdare revistele practic prin vara.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ghiocel multumesc mult.Nu o sa mai am praji din asta pe cand vii, dar promit sa fac alta.
    Alina multumresc.Esti tu foarte draguta.De la tine iau o gramada de idei.
    Paradis esti o scumpa.Multumesc.Carticica practic din care m-am inspirat este una albastra supliment de " Craciun si Revelion " si dupa urarea de pe un tort ca pe carticica nu scrie, ar fi din 2006, deci e veche.In carte prajitura se numeste "Prajitura coada de paun".Daca vrei pot sa pozez revista.

    O zi frumoasa va doresc la toate.

    RăspundețiȘtergere
  18. WOOOW..bn ca ai postat reteta,am si salvat-o.Abia astept sa o incerc!!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Ma bucur ca-ti place Goldie, si ca vrei s-o incerci.
    O zi cat mai frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere