sâmbătă, 5 mai 2012

Tort cu visine si crema de vanilie



 Asta a fost tortul nostru de Pasti. Foarte, foarte bun. Ati ajuns cu ochii la figurinele galbene si nu stiti ce sunt, puisori va spun eu. Si sa nu indrazniti sa radeti de ei, ca daca v-am vazut, v-am si taxat in secunda doi. ceea ce nu ma impiedica sa va spun ce misto au facut ai mei, ba ca-s biberoane, ba ca-s piono de sah, auzi ce confuzie, sau oameni de zapada galbeni. Deci sunt puisori si sunt draguti.
Reteta din " secretele bucatariei ".

pentru blat:

- 100 g ciocolata amaruie

- 5 oua

- 150 g zahar

- 1 plic zahar vanilat

- 150 g faina

- 1lingurita praf de copt

eu nu am facut blatul asta pentru ca blaturile cu ciocolata mi se par foarte bune la gust, dar cam uscate, eu vroiam un tort insiropat asa ca am folosit blatul de la prajitura eisberg

pentru crema:

- un compot visine, eu am avut congelate si am pus dupa ochi

- 2 linguri amidon

- 3 linguri zahar, eu pun dupa gust

- 300 ml lapte

- 1 plic praf de budinca de vanilie

- 200 g mascarpone

- 5 linguri lichior de oua

pentru insiropat:

- 3 linguri zahar

- zeama de pe visine

pentru ornat:

- 500 ml frisca

- fistic tocat

- martipan + turmeric

Blatul l-am preparat asa cum e scris la prajitura eisberg. Pentru crema se lasa visinele peste noapte cu zahar, sa lase cat mai multa zeama. Zeama rezultata se imparte in doua, jumatate se foloseste la crema de visine, cealalta jumatate la insiropat. Pentru crema de visine, se pun visinele pe foc, mai putin 3-4 linguri de zeama. Amidonul se dizolva in cele 3-4 linguri de zeama ramase si se adauga apoi la visinele de pe foc. Se lasa pana se ingroase crema de visine, se potriveste de zahar, daca e prea groasa se mai poate pune putina apa, daca e prea subtire se mai dizolva putin amidon in apa si se adauga pentru a se mai intari crema. Pentru crema de vanilie se pregateste budinca de vanilie din lapte, zahar si praf din plic, apoi rece fiind se amesteca cu mascarpone si cu lichiorul de oua. Pentru insiropat se caramelizeaza zaharul, apoi se stinge cu zeama de visine. Se insiropeaza blatul racit cu sirop rece. Pentru montarea tortului se taie blatul in doua pe orizontala, se pune primul blat, se insiropeaza, se pune crema de visine, apoi crema de vanilie si din nou blat insiropat. Se orneaza cu frisca, fistic tocat si puisori facuti din martipan + colorant alimentar galben, eu am pus turmeric sa se poata manca.

mascarpone cu budinca ce vanilie



peste blatul insiropat puse visinele, apoi crema de vanilie


pus si celalalt blat insiropat



tortul inainte de a fi ornat


si gata ornat, cica


o poza mai uratica cu felia




16 comentarii:

  1. Wow... ce bun trebuie sa fie!...

    RăspundețiȘtergere
  2. Miculino draga mea, de cand asteptam eu sa-l postezi!
    Super!!!!! Crema cred ca-i minunata, avind mascarpone.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce bunatate, iar daca are fructe, e deja favo!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Superb si sigur gustos, daca a avut visine... Ma "infrupt" si eu, macar virtual cu o feliuta... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos tortul si puisorii sunt tare dragalasi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Superb tort! Mie îmi plac mult puiutii!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce arome imbietoare vin dinspre bucataria ta.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu nu rad Micule ,imi dai si mie ?mie imi plac puisori ;) sunt foarte frumosi .Te pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu stiu sigur daca sunt prima,dar eu ma servesc cu o felie:)!Torturile cu visine,cirese sunt febletea mea:X Felicitari pentru tort:)!!!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Delicios tort! Mie imi place cum l-ai ornat.
    Vreau si eu o felie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Puisorii sunt minunati, nici mie nu-mi ieseau mai faini...primesc doua felii?? Mascarpone, visine, budinca, plus fistic, exact ce-mi place mie, m-ai "atacat" la fix cu tortul asta. te pupam :* :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Micule super tortul tau, si puisori chear imi pl,acmult .Ma tot gandeam de cand l ai postat pri,a data cum i ai facut mi se par foiarte fraguti.

    RăspundețiȘtergere
  13. Felis, e foarte bun daca-ti plac torturile cu fructe.
    Any scumpa, daca stiam il postam primul, nu-mi era greu deloc.Stiam ca ai scris ca ti-a placut dar nu credeam ca te intereseaza.De alta data trage-ma de maneca.
    Ophelia ma bucur mult ca-ti place, si la noi au trecere torturile cu fructe.
    Daniela multumesc esti o scumpa, mi-ar face mare placere sa te servesc nu doar virtual.
    Criss, multumes, esti o scumpa dar stiu ca nu-s deloc reusiti.
    Maya, si tu esti o scumpa ca de obicei dar puiutii au ochii cam iesiti din orbite.
    Dia multumesc, esti o draguta.
    Nela, tu poti sa razi ca la ce minunatii faci tu ar fi culmea.Tu poti sa razi si-ti dau si oricat tort cu mare, mare placere.
    Maria, cu drag pentru tine, si asa cum am mai spus poate ca tot ne intalnim la un moment dat.
    Alexandrina esti o draguta, multumesc mult.
    Hai mai Liana ca am vazut eu ce-ti iese tie, nu ne comparam, dar esti draguta si-ti multumesc.
    Mara, multumesc esti o scumpa, is facuti din martipan, au ciocul de morcov si ochisorii din piper.
    Va pup cu mult drag pe toate, sunteti foarte, foarte dragute ca de obicei, si va doresc o duminica superba.

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu zic ca sunt tare dragalase si asa, asta este parerea mea sincera, iar sectiunea mortala pentru mine! Pupici cu sclipici!! o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  15. suuuuuper tort! Arata asa dragut puisorii :)
    Te pup scumpa mea! O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adela nici nu se compara cu ce minunatii faci tu, dar multumesc esti draguta.
      Emily esti o scumpa multumesc mult.
      Va pup cu mult drag si va doresc weekend excelent.

      Ștergere