marți, 15 mai 2012

Tort cu crema de iaurt si afine

Puteam eu sa dau o raita prin Germania si sa nu cumpar afine ? Nooooo. Costa 2,5 EUR o cutie care la noi o gasesti cu fructe ofilite si lipsa din cutie, la 19 lei. Aveam din nou plasa plina de asa ceva deci sunt calatorite afinele mele, cu avionul.
Reteta din " secretele bucatariei ".

pentru blat

- 2 oua

- 2 linguri faina

- 60 g zahar

- 2 linguri suc de portocale, eu am uitat sa pun

- 1 lingurita praf de copt

- putina sare

eu am facut blatul din 3 oua, dar era ok si din 2

pentru crema

- 500 g branza de vaci

- 250 ml iaurt scurs intr-un tifon

- zahar dupa gust

- zeama de la o lamaie

- pireu din 250 g afine

- 400 g frisca

- 11 foi gelatina, eu am pus 6

In revista la blat scrie ca se bat ouale cu zahar, sare si suc de portocale, apoi se pune faina cu praful de copt. Eu bat ouale separat asa ca la orice piscot. Se pune blatul racit pe un platou si se inconjoara cu inelul de tort. Pentru crema se hidrateaza gelatina, apoi se topeste pe baie de abur. Branza se amesteca cu iaurtul scurs, cu zaharul si cu zeama de lamaie. Se omogenizeaza apoi gelatina, care eu o fac in felul urmator, pun o lingura de compozitie in gelatina, omogenizez, apoi inca una, din nou omogenizez, abia apoi pun gelatina in amestecul de branza. Daca amestecul in care pun gelatina e cald, procedez invers adica pun cate o lingura de gelatina in amestecul caldut, apoi dupa vreo doua linguri de abia, pun toata gelatina in amestecul caldut. In jumatate din cantitate se adauga piureul de afine, apoi se bate frisca si se adauga si eu, jumatate in crema alba, cealalata jumatate in crema cu afine. Se pun cele doua creme peste blat si se lasa la frigider sa se intareasca.

ingredientele pentru crema


potriveam de zahar


aici partea de crema cu piureul de afine


cu frisca


crema cu afine, gata


crema alba pusa peste cea de afine, cam greu am intins-o


si tortulica, sta cam in offside dar asta e


de aproape


si felia


inca una


20 de comentarii:

  1. Delicios tortul si foarte fain. Am vazut si eu afine si coacaze rosii la Real, dar nu te poti apropia de ele. Ma refer la pret.

    RăspundețiȘtergere
  2. cioc, cioc, deschizi usa ca ai musafiri ?:)
    Arata demential, astea sunt preferatele mele, torturi/prajituri cu fructe, iaurt, branza de vaci.
    Te pupic si-ti urez o seara minunata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Miculino, dar ai avut ceva curaj sa le plimbi cu avionul :)!
    Frumos si racoritor!
    Pot sa spun ca am fost gand la gand, eu ieri am facut un fel de tort cu agude (dude).

    RăspundețiȘtergere
  4. superb si cred delicios!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmm ce bine arata, vreau si eu!!!!! O sectiune tare delicioasa!!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Delicios... Hmmm, vreau si eu o feliuta mica-mare... cum vrei tu... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Ti-a iesit un tortulica bestial cu afine...as vrea sa zbor si eu la Viena,dupa afine, dar plec la Toscana ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
  8. ce biiine arata! vreau si eu o feliuta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mmmmm... delicios trebuie sa fie!...

    RăspundețiȘtergere
  10. Daca e cu afine sigur e delicios tortul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e Criss, stiu, si ma enerveaza la culme.
      Johanna te astept cu mare drag, sigur ca deschis unsa.Multumesc esti o scumpa.Si la noi astea au mare trecere.
      Any, nu-i prima data.Si dovleac am carat cu avionul.Dude n-am mancat de un secol.
      Yaya, multumesc mult esti tare draguta.
      Adela, cu mult drag pentru tine.
      Daniela cu drag te astept si pe tine.
      Liana, daca ma iei cu tine vin cu tort cu tot.Multumesc mult, esti o draguta.
      Veronica multumesc mult, ma bucur tare mult ca=ti place.
      Adnia te astept cu cel mai mare drag.
      Asa e Dia, la noi astea au cea mai mare trecere.
      felis, cu drag te-as servi.
      Diana, asa e multumesc mult.
      va pup cu drag si va doresc o zi excelenta.

      Ștergere
  11. Poate la urmatorul tort mai ajung si eu,,,,ca afine nu mai am la congelator,,,dar anul asta pun mai multe,,,,si lasa ca o sa-ti fac eu pofta,de vei pleca in Germania cu masina si treci pe la Nadlac,,,,,,hihihi.
    Puppp!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Răspunsuri
    1. Ha, ha Mirela esti o draguta, la Arad mai ajungem din cand in cand, dar can mergem in Germania cu masina mergem pe la Petea.Te astept cu mare drag la un tort.
      Maria multumewsc mult, esti draguta.
      Va pup si va doresc o zi faina.

      Ștergere
  13. Apai da si tu un mesaj cand vii,,,,mi-ar face placere sa ne vedem,,,in bucataria mea reala.
    Pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata super bine!Imi plac foarte mult prajiturile de vara,nu sunt incarcate cu multe creme si au si fructe..ce ti-ai mai putea dori:X

    RăspundețiȘtergere
  15. Toamna asta neaparat imi plantez vreo 2 afini in gradina ca prea arata bine prajiturile astea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa am sa fac Mirlea.Si mie mi-ar face placere sa ne intalnim.
      Marra, multumesc mult.Si la noi sunt preferate prajituriel cu fructe.
      Victoria multumesc.Daca asa avea unde si eu as planta o gramada de afini.
      Va pup cu drag si va doresc o saptamana cat mai faina.

      Ștergere