luni, 21 mai 2012

Pogacele cu leurda




Stiam de leurda si am mancat in diferite locuri, dar sa gatesc eu ceva cu ea, doar acum. Normal ca n-am cules-o eu ( cred ca as fi luat doar frunze de lacrimioara ) ci e de la Kaufland, dar important e ca am inceput sa gatesc cu ea.
Reteta din " nok lapja konyha ".

- 500 g faina

- 100 g leurda, eu n-am cantarit-o, am avut o legatura de la Kaufland

- 2 galbenusuri + 1 pentru uns deasupra

- 100 ml smantana

- 250 g unt moale

- drojdie un cub, sau un plic de drojdie uscata

- 100 ml lapte

- 1 lingurita zahar

- o lingura rasa sare

Se face maiaua din putin lapte caldut, drojdie si zahar. Dupa ce incepe sa creasca se toarna in mijlocul fainii si se adauga restul ingredientelor, mai putin leurda. Se lasa intr-un loc caldut la crescut. Se intinde apoi aluatul foaie, iar peste se presara  jumatate din leurda taiata fasiute. Se impatura aluatul si se mai lasa 20 min la crescut. Se intinde din nou si se presara cealalta jumatate de leurda. Se impatura din nou. Apoi se intinde, se cresteaza, se taie forme rotunde, se ung cu galbenus se mai lasa putin la crescut, si se baga la copt.
Eu le-am facut in masina de paine si au iesit tare, tare fain. Eu a mai trebuit sa pun putina faina, dar stiti cum e cu cantitatile la aluatul dospit.

aici aluatul scos din masina de paine, intins si presarat cu jumatate de leurda


asa se impacheteaza, prima data dintr-o parte


apoi din cealalta


lasat la crescut in folie


se repeta operatiunea


se impacheteaza din nou si se mai lasa la crescut


taiate si pregatite de copt


unse cu galbenus, eu am presarat si cascaval ras


si gata coapte





de aproape





12 comentarii:

  1. Super idee!!!
    Desi gatesc des cu leurda nu mi-a trecut prin gand sa incerc pogacele...la noi omleta cu leurda e pe locul 1...
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare interesant.Pogocele n-am mancat niciodata(sau?) dar leurda da si tare imi place.Trebuie sa vad daca mai gasesc leurda prin magazine.
    O saptamana minunata sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu n-am mancat niciodata leurda. N-am de unde sa iau.
    Dar cred ca-s bune si fara, pogacelele tale :)!

    RăspundețiȘtergere
  4. La astea ma inscriu si eu,,,arata superrrr!!!yamiiiii!!!
    Pupp!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce bine arata! Si cred ca sunt foarte aromate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Yammy.....ce mult pot sa-mi placa:)!!!!!Super,super delicioase:X!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Niko multumesc mult, esti o draguta.
      Alynusa eu o sa incerc in omleta, daca mai gasesc.Trebuie sa fie tare buna.
      Johanna, cu drag te-as servi eu, daca ai fi mai aproape.
      Any cu siguranta is bune, mai ales daca-ti plac saraturile.
      Mirela, te astept cu mare drag.
      Lavi multumesc mult, esti draguta, am fost surprinsa de cat de bune pot sa fie.Jumatate sa-u mancat atunci seara.
      Maria, multumesc mult, esti draguta.Sunt foarte, foaret bune.
      Va pup cu drag si va doresc o zi faina in continuare.

      Ștergere
  7. Merita incercate!Arata bine de tot!xoxo

    RăspundețiȘtergere
  8. woow, ce bine arata! cred ca sunt delicioase!
    anasia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paradis ma bucur ca vrei sa le incerci, sunt chiar foarte bune.Multumesc.
      Anasia multumesc mult, sunt foarte, foarte bune.
      Va pup cu drag si va doresc o zi excelenta.

      Ștergere