joi, 17 mai 2012

Strudel cu sparanghel



Nu mai gustasem pana acum vreo luna sparanghelul. Nu am fost foarte curioasa si nu m-am inghesuit. Luna trecuta insa, in Germania, s-a servit la cina, supa crema, iar felul doi ceva peste cu sparanghel si sos olandez.
Moammma ce mi-a placut, sparanghel as mai fi putut manca un kil, iar sos olandez vreo doi litri. Glumesc si eu, dar tare mult mi-a placut. Asa ca alaturi de afine a calatorit cu mine si sparanghelul.
La mine se numeste impropriu strudel, intrucat l-am facut cu foi de placinta, dar il voi reface cu siguranta si atunci am sa fac aluat de strudel. Miculinul a fost absolut incantat, e adevarat ca are si sunca, dar ma bucur mult ca a bobinat pana la ultima farmitura.

 Reteta din " secretele bucatariei ".

- foi de placinta

- putin ulei

pentru umplut

- 400 g cartofi pentru pireu

- 60 g unt

- putin zahar

- 1 lingura suc de lamaie

- 1 ceapa arpagic

- 1 legatura ceapa ciorii, a mea e uscata si am pus cat mi s-a parut mie ca trebuie

- 400 g sparanghel alb

- 200 g sparanghel verde

- 100 g cascaval ras

- piper

- 2 galbenusuri, unul pentru pireu unul pentru uns deasupra

- 6 felii sunca de Praga

- 20 g faina

- 200 ml smantana

Cartofii se curata si se pun la fiert ca si pentru pireu, in apa cu sare. Intr-un vas se pun la fiert 2 l apa cu o lingura sare, 10 g unt, suc de lamaie si foarte putin zahar. Sparanghelul se curata, cel alb pe toata lungimea, cel verde doar jos la baza unde e mai lemnos. Se leaga in doua manunchiuri si se pune la fiert in apa cu sare, lamaie si zahar. Se lasa 8 min. Cartofii fierti se paseaza, se adauga ceapa ciorii ,( in revista scria sa fie calita in unt, a mea e uscata dar oricum era nu o caleam ), cascavalul ras, 2 galbenusuri, sare si piper dupa gust. Sparanghelul se scoate, se trece prin jet de apa rece se taie capetele de la sparanghelul alb si se pun deoparte impreuna cu 200 ml de zeama in care au fiert. Se topeste untul si se ung foile de placinta cu unt topit, eu le-am uns cu ulei. Se suprapun 6-8 foi de placinta, unse intre ele. Peste foi se pun feliile de sunca, apoi pireul de cartofi. Peste cartofi se aseaza alternativ cele doua culori de sparanghel. Se ruleaza se unge cu galbenus si se baga la cuptor. Pentru sos se topeste untul si se caleste ceapa, se adauga 20 g faina si se caleste putin. Se adauga apoi cei 200 ml zeama in care a fiert sparanghelul si smantana. Se lasa putin sa fiarba, se adauga capetele de sparanghel alb, se gusta de sare si piper si se serveste cu strudelul.

pireul cu alea, alea


foile de placinta suprapuse


pusa si sunca, a mea a fost cam gros taiata si de asta s-au desfacut putin foile la copt


cartofii si sparanghelul


rulat si gata de cuptor


gata de papat, alaturi de sos




de aproape






5 comentarii:

  1. Vai ce-as manca si eu!
    Anul asta am mancat putin sparanghel, ca niciodata.
    Ce pofat mi-ai facut!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte fain arata. Nici eu n-am mancat sparanghel niciodata pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar ieri am vazut la Kaufland, insa am ezitat sa cumpar(nefacand pana acum)dar citind reteta ta , efectiv mi-ai facut pofta......mare:)!!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine arata,ca sigur este bun.
    Weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. Any, cu mult drag te-as servi, tu stii.Daca treci prin mures te astept cu drag oricand.
    Criss, sa-l gusti, e foarte, foarte bun.
    Maria, eu cred ca o sa-ti placa daca-l gusti, e foarte bun dupa mine.
    mirela, multumesc mult, esti o draguta.
    Va pup cu mult drag si va doresc weekend super fain.

    RăspundețiȘtergere