joi, 31 mai 2012

Prajitura zemoasa cu morcovi si mere




Nu prea credeam eu ca ii foarte zemoasa, dar reteta m-a facut curioasa. Si am incercat-o. Si chiar e o prajitura zemoasa si extraordinar de buna. Credeam ca am experimentat prajiturile cu morcovi, dar asta are o textura si mai faina. E tare buna si cu siguranta merge si cu alte fructe in locul merelor.
Reteta din " secretele bucatariei ".

- 1 mar

- 200 g morcovi

- 4 oua

- 100 g unt moale

- 100 g zahar

- 1/2 lingurita praf de copt, eu am pus mai mult

- putina sare

- 100 g migdale macinate

- 100 g faina de malai

pentru pus deasupra

- 500 g mere

- 2 linguri suc de lamaie

- 50 g gem de caise

- zahar pudra

Se curata marul si se da pe razatoarea mare. Se curata si morcovii si se dau pe razatoarea mica.  Untul moale se bate cu 50 g zahar si sare, apoi pe rand se adauga galbenusurile. Se pune apoi amestecul de faina de malai, migdale macinate si praf de copt. Se pun morcovii si marul, apoi albusurile batute cu restul de zahar si se amesteca de sus in jos. Se pune aluatul in tava, se niveleaza, se pun feliile de mere si apoi se baga la cuptor. Dupa ce s-a copt, se unge cu gem incalzit si se pudreaza cu zahar.

untul cu zaharul si sarea


adaugate galbenusurile


faina de malai, migdalele si praful de copt


marul si morcovii


albusurile batute spuma


asa arata aluatul


in tava






cu merele



si gata coapta


de aproape


felia


si sectiunea


6 comentarii:

  1. Este clar ca nu pot lipsi de la mere.O bunatate prajitura.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Micule si mie imi plac tare mult dulciurile cu morcovi!
    O pun pe lista ca prea-mi place cum arata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super arata,dar merele alea parca le-ai masurat sa fie atat de egale,,,,bravooooo,,,yamiii!!
    Weekend fain sa ai!!pupp!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dia, si noi suntem mari fani mere.Multumesc mult.
    Any, sa stii ca are o consistenta tare faina, nu m-as fi asteptat.Multumesc draga mea.
    Mirela, esti o scumpa multumesc, ti se pare doar ca-s asa de egal, dar multumesc.
    Va pup cu drag si va doresc weekend excelent.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu morcovi? tare interesant suna,trimite o feliuta sa gust :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Doinitza scuze, de abia acum am vazut comentariul. Cu mult drag ti-as trimite, dar esti cam departe.
    Sa ai o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere