sâmbătă, 12 mai 2012

Tarta cu mere



Pana nu apar adevaratele capsuni mai fac prajituri cu mere, branza, iaurt, pentru ca dupa aceea toata vara fac dulciurile cu fructe de sezon.
Reteta asta e de pe culinar.ro si mi-a placut mult, mult de tot aluatul de tarta.

pentru aluat:

- 240 g faina

- 115 g zahar

- 150 g unt

- 2 galbenusuri

- putina sare

pentru umplut

- putin pesmet

- 7-8 mere, eu am avut 8 mari

- zahar dupa gust

- putina scortisoara

- zeama de la 1/2 lamaie

- galbenus pentru uns deasupra

Pentru aluat se pune faina, zaharul si sarea intr-un vas, se adauga untul rece taiat cuburi si se amesteca. Se pun apoi si galbenusurile si se omogenizeaza. Daca mai trebuie se poate pune putina apa rece ca gheata. La mine nu a fost nevoie. Se intinde aluatul foaie dreptunghiulara si se indoaie in trei. Se intinde din nou foaie, si se mai impatura o data tot in trei. Se inveleste in foile transparenta si se baga la frigider pentru 30 min. Pentru umplutura se curata si se rad merele, apoi se pun la calit impreuna cu zaharul pana scade zeama. La sfarsit se adauga scortisoara si zeama de lamaie. Aluatul se taie apoi in trei bucati una mai mare doua mai mici. Din partea mai mare se intinde foaia in tava, se pun merele, apoi se taie fasii dintr-una din bucatile mici, care se aranjeaza peste mere, iar din ultima bucata de aluat se decupeaza un cerc astfel incat mijlocul tartei sa ramana gol. Din bucata ramasa se decupeaza forme micute care se pun pe marginea tartei.

faina, zaharul, sarea si untul taiat cubulete


 adaugate si galbenusurile


 
aluatul intins pentru a fi impaturit

intins si impaturit din nou

invelit in folie pentru a fi pus in frigider, incercati sa nu-l tineti mai mult de 30 minute

taiat in trei


prima parte de aluat in forma





pesmetul


merele


fasiile de aluat, eu am folosit sucitorul pe post de liniar


fasiile puse peste mere


si ultima parte de aluat, care ar fi trebuit sa-l decupez cu farfurie mai mica astfel incat golul din mijloc sa fie mai mic, dar na, data viitoare


si gata coapta




si felia


de aproape

e cea mai buna tarta cu mere facuta pana acum de mine

18 comentarii:

  1. buna, buna! as papa si eu o tarta de mere, ca nu am mai mancat de nu mai tin minte! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred si eu ca e buna,la cum arataaa!!!
    Mor de pofta!!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce buna trebuie sa fie !! O duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ador prajiturile cu mere, imi aduc aminte de bunica.
    Sa va fie de bine Micule, bine ti-a mai iesit!

    RăspundețiȘtergere
  5. Deja salivez, toate tartele imi plac dar cu mere este preferata! Arata tare bine!! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  6. pot sa imprumut si eu reteta de tarta? arata exceptional!

    RăspundețiȘtergere
  7. sunt mare fan prajituri cu mere,iar tarta ta arata grozav!Eu folosesc de regula un aluat fara oua,dar cu mai mult unt .Am sa incerc si aluatul tau!

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi inchipui cum mirosea in bucataria ta....imi place tare mult mirosul de scortisoara!O tarta minunata!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce tarta frumoasa. Si desigur si buna!

    RăspundețiȘtergere
  10. Unde-s mere,hop si eu.Le ador oricum ar fi.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ophelia cu mult drag te astept la tarta cu mere.
      Alynusa, si pe tine te astept, tu stii asta.
      Nela, e foarte, foarte buna.
      Any multumesc esti o scumpa, e foarte foarte buna.
      Adela te astept si pe tine cu mare drag, mai ales ca esti aproape.
      Adnia, cu multa placere, pentru noi e cel mai bun aluat de pana acum.
      Pansy si noua ne plac foarte mult iar asta e cel mai bun aluat folosit de mine.
      Janet si noua ne place scortisoara la mere.
      Fab Chef multumesc mulot, e foarte buna sa stii.
      Dia, te astept si pe tine cu cel mai mare drag.
      Va pup cu mult drag si va doresc o saptamana faina.

      Ștergere
  11. Foarte buna si foarte frumoasa tarta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Arata tare bine, ador tartele,da nu prea am mancaciosi de dulciuri in familie :(
    Dar cred ca am sa fac din aluatul asta mini tarte, poate,poate ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. Che bello il tuo blog!!!
    Sono finita qui per caso e ho trovato un blog curato con delle ricette da provare!! (ho usato il traduttore di google
    Mi sono aggiunta ai tuoi followers cosi non mi perdo + una tua ricetta...
    Se ti va, passa a trovarmi, sei la benvenuta!
    www.lamagicazucca.blogspot.com
    La magica zucca

    RăspundețiȘtergere
  14. Imi place ca are mere din belsug.Si eu ador tartele.
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Criss, esti draguta multumesc mult.
      Johanna multumesc mult, esti tare draguta.
      Grazie, ti voglio bene un forum molto draguta.Si.
      Se siete interessati a qualsiasi ricetta dal mio blog ti prego dimmi che aiutarci con la traduzione.
      Have a nice day.
      Maria la noi umplutura e primul loc de fiecare data.
      Va pup cu drag si va doresc o zi faina.

      Ștergere
  15. Tarta mea preferata! Arata fantastic!

    RăspundețiȘtergere
  16. Maya multumesc mult, esti o scumpa.Cu cel mai mare drag te-as servi.
    Sa ai o dupa amiaza faina.

    RăspundețiȘtergere