miercuri, 23 mai 2012

Inghetata de orez



Am mancat prima data inghetata de orez undeva in Budapesta, dar atunci chiar nu ma gandeam ca voi ajunge sa fac eu acasa. Bine atunci nu ma gandeam ca voi face eu in bucatarie ceva comestibil, dar asta e alta poveste.
Reteta din " secretele bucatariei ".

- 310 ml lapte

- 50 g orez cu bobul rotund

- 2 jumatati de caise din conserva

- 65 g zahar

- putina sare

- 185 ml frisca

- 4 galbenusuri

- 1 plic zahar vanilat

- sucul de la 1/2 portocala

Se pun 250 ml lapte la fiert, se adauga orezul si sarea si se fierbe la foc moale, pana cand orezul se umfla si se ingroasa. Din 90 ml apa si 30 g zahar se face un sirop dens. Se fierbe pana cand se ingroasa bine de tot. Se bat 125 ml frisca si se pastreaza la rece. Doua galbenusuri se bat turnandu-se in fir subtire siropul. Se adauga si caisele pasate si se amesteca. Se adauga apoi orezul cu lapte, iar ultima frisca batuta. Se gusta si daca vi se pare se mai poate adauga zahar pudra. Se pune in cupe si se baga la congelator.
Pentru sosul de portocale se incalzesc 60 ml lapte cu 60 ml frisca. Se bat celelalte doua galbenusuri cu 35 g zahar si cu zaharul vanilat. La galbenusuri se adauga amestecul caldut de frisca si se amesteca, apoi se pune si sucul de portocala. Se rastoarna inghetata pe castroane, se pune sos de portocale sise serveste.

aici inghetata


de aproape


si sectiunea


7 comentarii:

  1. Neaparat trebuie incercata,nu am mancat niciodata,,,,
    O seara faina!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow Micule, n-am mancat niciodata inghetata de orez! Da' cred ca-i buna tare!

    RăspundețiȘtergere
  3. O retete inedita, cred ca este tare buna., mai ales scaldata in sos.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu sunt cel mai mare fan inghetata,asa ca sigur vreau sa o gust.
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Despre inghetata de orez n-am mai auzit .Dar despre multe cele n-oi fi auzit eu.De aratat arata tare apetisant !Ma gandesc la sosul acela cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nici eu nu am mancat, dar la cat de apetisant arata, nu as sta pe ganduri o secunda si as devasta o cupa pe nerasuflate:)!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela, ma bucur mult ca vrei s-o incerci.E foarte buna.
      Any, daca-ti place orezul in lapte iti place si inghetata asta.
      Craita, asa cum i-am scris si Anei, noua ne place orezul in lapte, deci si inghetata asta.
      Pansy, esti draguta, te-as servi cu drag.
      Dia, cu cel mai mare drag te astept la o portie.
      Maria, multumesc mult, esti foarte, foarte draguta.
      Cu drag va pup si va doresc weekend excelent.

      Ștergere