marți, 1 mai 2012

Prajitura turnata cu branza si cacao




La noi pasca nu este traditionala de Pasti. Sau mai exact este, dar e o paine mai dulce fara nicio umplutura, si care ma exaspera pe mine cand eram mica. Toti mancau pasca cu sunca si umplutura de miel, si ma imbiau si pe mine, dar mie nu-mi placea pentru ca era dulceaga. Varianta asta care aduce a prajitura nu este insa traditionala in zona noastra. Dar cum noua ne plac mult de tot prajiturile cu branza am introdus-o sa fie traditionala. Bine nu o fac chiar in fiecare an, dar cand se potriveste, de ce nu.
Anul asta, dupa o idee din " practic, n-am facut aluat dospit ci aluat turnat cu cacaco.
Reteta e cea de aici, cu mentiunea ca am facut jumatate de portie de aluat, intrucat am facut prajitura rotunda in tava de fi 26 cm.
Am pus 9 linguri de ulei, lapte, zahar chiar mai putin, 2 oua, iar la faina 4 linguri le-am inlocuit cu cacao. Eu am facut cele doua parti de aluat separat, pentru ca sa-mi iasa cat de cat egale. Adica am facut intai un aluat dintr-un ou, 4 1/2 linguri ulei, lapte cam 3 1/2 zahar, putin praf de copt, 2 1/2 faina si 2 linguri cacao, putina, putina sare, am turnat in tava, bagat la cuptor, scos, pus umplutura si din nou exact acelasi aluat ca mai sus.
La umplutura am folosit 500 g branza si am pus din cea in punga, adica mai zgrunturoasa. Data viitoare pun din aia in staniol, imi place ca-i mai cremoasa. Sau se poate bate cu mixerul si asta la punga si devine mai faina.
Pentru glazura am folosit cea facuta la  Zserbo, din care am facut mai multa, si a carei reteta o pun la viitoarea postare. Peste glazura am presarat fulgi de cocos.

din pacte am poze doar cu prajitura gata facuta



de aproape


felia



si pentru cine se inscrie la gustat



11 comentarii:

  1. Bunuta, bunuta... as servi o feliuta... Pupici si o zi minunata sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte foarte buna prajitura asta!
    Am facut-o si eu dupa reteta lui Anat insa.
    Cu cacao trebuie sa fie si mai buna si imi place tare mult, mai ales ca dl. Any prefera dulciurile cu cioco!

    RăspundețiȘtergere
  3. Micule... tare buna trebuie sa fie, ca de aratat... mi-ai facut pofta cu sectiunea... Te pup!...

    RăspundețiȘtergere
  4. arata tare bine...eu sunt innebunita dupa prajiturile cu branza, asa ca ma inscriu la o portie! primaaaaa!

    RăspundețiȘtergere
  5. imi place combinatia,minunat!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma inscriu si eu la gustat,imi place foooarte mult.Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Primul venit primul servit..... Indraznesc doar sa poftesc caci la cat de apetisant arata sigur nu mai este.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniela cu mult drag te servesc.
      Felis, noua ne-a placut mult, mult, mult.
      Any, e foarte, foarte buna.mie imi place si fara cacao dar asa parca e si mai buna.
      Ophelia cu mult drag te astept la o portie.
      Yaya multumesc, esti draguta.
      Dia multumesc, te astept cu drag.
      Alice, cu drag mai pregatesc una, tu doar sa vii.
      Va pup cu drag si va doresc o zi faina.

      Ștergere
  8. Ce deliciu:)!!!!!Imi place:X!O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu cacao am sa fac si eu data viitoare, felia e minunata! te pupam :* :*

    RăspundețiȘtergere