luni, 20 februarie 2012

Spaghete integrale cu somon afumat



Imi tot povestea Puiu, unul din verii nostri, ce bune sunt pastele cu somon afumat si cum le face prietena lor italianca. Ascultam de fiecara data cu mare interes, inregistram ce si cum trebuie facut, si cam atat. De ce ? Pai pentru ca mintea mea stia ca somonul afumat ii super bun cu paine prajita unsa cu unt, si apoi ce , cat de bun poate sa fie cu paste. Noroc ca am facut intre timp risotto cu somon si mi-am schibat radical parerea. Am gasit o reteta si in " secretele bucatariei " unde diferenta fata de reteta lui Puiu, era vinul alb sec. Si pe care daca tot il aveam l-am pus la spaghete. Ce am facut eu e o portie cam maricica ii drept, dar doar o portie. Miculinul e din filmul cu cea mai buna leguma e porcul, asa ca el doar a gustat. Dar a admis ca-s foarte bune.

- 80 g spaghete integrale, normal ca se pot face cu orice fel de paste

- 100 g somon afumat

- o ceapa

- 50 ml vin alb sec

- 300 ml smantana, aici eu am pus cam cat am vrut eu, si am vrut cam mult pentru ca-mi place sa innoate in sos, si nu degeaba mi se spunea candva " smantana la litru "

- 2 linguri ulei de masline

Se taie ceapa marunt si se pune la calit in ulei de masline. Dupa ce se inmoaie, se toarna vinul si se lasa sa se evapore. Se adauga smantana si se mai lasa putin, apoi somonul taiat bucatele. Se gusta de sare si piper. Data viitoare pun si ceva condimente, vad eu ce. Pastele fierte al dente se scurg si se toarna in tigaie, peste sos. Se mai lasa 2-3 minute si gata.

11 comentarii:

  1. da ce bun gust iti lasa spaghetele dupa o gura de vinut si linvers! Si eu am mancat ceva asemanator facut de cumnatica, venita din italia, si am avut o revelatiune gustativo-salivez

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred este tare bune! Parca simt gustul! :) Arata tare bine!! Puup si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Somon + vin,ce arome,o bunatate,vin la o potie :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar ce bine arataaaaa !!! Eu le fac cu smantana ,codite de ceapa salbatica (erba cipollina)si somon......bune rau....o sa incerc si varianta ta negresit !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ralus, asa e tare bun gustul.
      Adela, sunt foarte bune si te-asa servi cu drag.
      Doinitza te astept cu drag la o portie.
      Judy, faina ideea cu ceapa ciorii.Data viitoare pun si eu.
      Va pup cu drag si va doresc o zi faina.

      Ștergere
  5. care-i ceapa ciorii? aceea care creste tufis si e mai finuta ca cea verde, obisnuita?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Ralu, e asa cum spui.O poti vedea cat de cat la mine la aperitive reci, la crema de branza cu rodie.

      Ștergere
  6. merge si cu praz. Noi nu il apreciem suficient, dar este super sanatos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna idee mi-ai dat.Am sa incerc.Eu praz folosesc mai mult la supe si la tarte sarate.
    Sa ai o zi faina in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma bucur ca -ti place.Pupici lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere