vineri, 17 februarie 2012

Muffinsi cu sirop de grepfruit




Inainte sa va scriu reteta, va povestesc un pic despre dispozitia mea de azi, care e cam lipsa. De ce ? Pai pentru ca dupa ieri, cand a fost soare si frumos, chiar daca frigut, azi ninge din nou, e intunecat si iar trebuie sa curatam masinile.
Alaltaieri cand m-am trezit, am evitat sa ma uit pe geam, de frica sa nu vad din nou zapada. Asa ca nu m-am uitat.Mi-am facut in schimb cafeaua si m-am pus sa citesc un pic, asa cum fac in fiecare dimineata. Nu puteam sa ma prefac ca nu aud harsaitul ala de la lopetile care dau zapada de pe trotuar, dar ma tot incurajam si-mi ziceam ca poate nu a nins, poate curata doar temeinic, ce nu au curatat cu o zi inainte. Inuntil sa va spun ca ninsese si zapada se adunase bine merci si pe masina mea. Azi dimineata cand am auzit din nou lopetile, si cand am vazut ca iar ninge, mi-a " plecat " dispozitia.
Dar scriu totusi reteta din carticica mea de muffinsi.

- 200 g caise uscate, eu nu am pus ca nu-i plac Miculinului

- 50 ml suc de mere sau pere, eu nu am pus

- 200 g faina, eu am pus 300 g pentru ca nu am pus caise si mi-a fost frica ca nu-mi va ajunge aluatul pentru 12 forme

- 2 lingurite praf de copt

- 100 g zahar, eu am pus 120 g

- 2 pliculete zahar vanilat

- 200 ml iaurt, eu am pus 300 ml

- 80 g unt, eu am pus 120 g

- coaja rasa de la 1/2 portocala, eu am pus de la una intreaga

- putina sare

- 2 oua, eu am pus 3

pentru sirop

- 400 ml zeama de grepfruit rosu

- 150 g zahar, eu am pus dupa gust si cred ca a fost putin mai mult

- o pastaie de vanilie

Caisele uscate se taie bucatele mici si se stropesc cu sucul de mere incalzit. Se lasa sa stea o ora, o ora jumate. Faina se amesteca cu zaharul, praful de copt, zaharul vanilat si sarea. Se adauga untul topit si putin racit, coaja rasa de portocala, apoi ouale batute, si ultimul iaurtul. Se amesteca, se pune aluatul in forme si se baga la cuptor pana trec testul scobitorii.
Pentru sirop, se pune zeama de fructe, cu zaharul si cu pastaia de vanilie despicata si scoase semintele, la fiert. Se lasa pana scade la aproximativ 300 ml. Eu nu am masurat, am lasat 10 min bune la foc mare. Muffinsii reci, se insiropeaza cu sirop fierbinte. Siropul de grepfruit e un pic amarui, dar mie mi-a placut mult de tot. Miculinul i-a mancat mai mult goi.

faina cu praful de copr, zaharul, vanilia si sarea



ouale batute



iaurtul



muffinsii scosi din cuptor



zeama de grepfrut cu zahar si vanilie pusa pe foc



si muffinsii alaturi de sirop



de aproape



si sectiune

10 comentarii:

  1. Foarte faini si pufosi.
    Week-end placut sa aveti. (Si eu abia astept sa plece iarna asta)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt tare frumusei! Pup, sa-ti revina buna dispozitie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Aromati si buni ! uiti de zapada ce trebuie data de pe masina !

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca e cu sirop de grepfruit... vreau si eu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumos inoata in sirop.Absolut delicios.Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  6. pfffff, la ultima tura de muffinsi mi-a venit si mie sa fac un sirop, dar, ca si Miculinul, am infulecat tot inainte de a trece la fapte :))). weekend fain, draga mea! te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Criss multumim, weekend fain sa aveti si voi.
    Alexandrina multumesc, tu esti o scumpa de fiecare data.
    Da Alynusa, aluneca foarte repede mai ales asa insiropati.
    Multumesc Pansy, uitam , uitam si apoi acum trebuie sa vina primavara.
    Felis cu mare drag te astept la muffinsi, sa-l iei si pe Mihai.
    Dia multumesc, esti tare draguta.
    Zazuzici, incearca si varianta asta, e tare faina.
    Va pup cu mult drag si va doresc duminica placuta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca sunt dementiali... asa insiropati:)!!!!Si fruntea sus, mai avem putin si ne loveste primavara!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria au fost foarte, foarte buni.
      te pu, asta astept si eu sa vina primavara.

      Ștergere