marți, 3 martie 2015

Placinte din aluat cu iaurt




De fapt ma pregatisem sa fac gozlemele lui Meryem, dar fiindca tarziu mi-am dat seama ca n-am drojdie,  m-am reorientat. Am facut o reteta de pe un blog unde placintele astea  se cheama tot gozleme, dar eu le voi spune gozleme doar la cele dupa reteta lui Meryem. Poate ca e corect si asa, dar eu prefer sa le spun placinte. In orice caz este un aluat extrem de usor de facut, iar placintele ies grozave. De umplut le-am umplut cu spanac si telemea,dar de abia astept sa le fac si cu cartofi si varza.
Reteta de aici.

pentru aluat

- 250 g faina

- 220 g iaurt grecesc

- 1/2 lingurita sare

- faina pentru intins

pentru umplut

- spanac

- branza telemea sau feta

Se amesteca iaurtul cu sarea, apoi cate putin se adauga faina. Se amesteca pana se omogenizeaza,apoi se formeaza o bila si se lasa la odihnit. 15 min. Se taie apoi in patru, si se intind placintele cat mai subtiri posibil. Se pun frunzele de apanac spalte si uscate, si branza. Se pliaza si se coc in tigaia fierbinte unsa cu foarte putin ulei. Eu am calit putin frunzele de spanac, dar doar prima data. De atunci le-am facut demulte ori cu baby spinach, fara sa le calesc. Sunt absolut minunate si foarte usor de facut.

aluatul impartit in patru



una din bucati intinsa cat am putut de subtire


pusa si umplutura


pliata, marginile se apasa cu furculita


si gata prajita



aici portionate


si de aproape


3 comentarii:

  1. Sunt minunate...o sa le fac si eu. Umplutura spanac si branza un deliciu, ne place mult. Chiar azi fac o tarta cu umplutura de branza si spanac. Gozlemele astea (prima oara aud de ele) se aseamana cu crescione,placinte italiane care se fac in zona unde stau eu. Aluatul se face cu apa ,faina, untura (ulei) si putin bicarbonat sau praf de copt, apoi se coc tot pe plita (sau prajite) si se umplu ce cu vrei...branza ,mezeluri ,legume...sau nutella. o zi buna...te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata! Imi plac foarte mult placinte prajite in tigaie, aa cu putin ulei, capata o crusta foarte buna..cu gust de vatra :)
    Am si eu o rugaminte la tine. Mi-am schimbat adresa blogului si te-as ruga sa modifici la tine in blogroll sa nu mai fie link inspre enjoydessert.blogspot.com ci inspre http://www.enjoy-dessert.com/
    Multumesc frumos! O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nico si eu mor dupa combinatia de spanac si branza. Suna tare fain si placintele tale. O saptamana faina sa ai si te pup.
    Ma bucur ca-ti plac Paula. Cu siguranta te urmaresc in continuare.
    Sa ai o zi faina.

    RăspundețiȘtergere