luni, 8 februarie 2010

Portugalia - Algarve

Unul din cele mai frumoase concedii l-am petrecut cu siguranta in sudul Portugaliei, in Algarve.Nu era deloc planificat, in sensul ca noi cautam oferte de Teneriffe, dar pe lastminute, am gasit o oferta care ne-a placut si asa am ajuns in Praia da Rocha.
Coincidenta a facut ca pe calendarul care il aveam in bucatarie cu locuri frumoase, la septembrie sa fie chiar o poza din Algarve.Asta am observat de abia cand ne-am intors.
Cand ne-am dus in excursie la Lisabona, primul lucru pe care ni l-a spus ghidul despre Algarve a fost ca are o clima unica in Europa, intrucat e despartit de continent de un lant muntos, si prin urmare nu este influentat de clima europeana ci de cea africana, care este o clima calda dar uscata, cu nopti reci.Eu si colegul ne-am gandit ca tipul isi stie meseria, lauda si el Algarve ca doar e jobul lui.De abia, cand peste cateva zile ne-am dus in excursie la Sevilla, si am iesit din Algarva ne-am dat seama cata dreptate avea.In Algarve e cald, dar nu e umed, si disconfortul creat de transpiratie nu-l ai deloc.In schimb in Sevilla dupa doua ore eram deja uzi leoarca.
Ceea ce nu stiam este ca Portugalia a avut mult mai multe colonii decat Spania, dar acum e mult mai saraca.Cu toate astea peste tot pe unde am umblat erau autostrazi, foarte, foarte bune.
Tot de la ghid am aflat despre porcul negru care traieste in Spania, si a carui sunca este o delicatesa.Sunt ferme mari cu plantatii de copaci de pluta, pe care cresc acesti porci.Au voie sa creasca atatia porci cate hectare au.Porcii mananca ghinda acestui copac si de asta au o carne asa de buna.Au incercat sa imperecheze soiuri de porci albi cu cei negri, dar au constatat ca doar puii care mostenesc genele de la porcul negru supravietuiesc, cei albi nu stiu sa desfaca ghinda, si mor de foame.
Pluta este unul din materialele de export ale Portugaliei.
Portughezii mi s-au parut mult mai prietenosi decat spaniolii, cu toate ca-mi plac si acestia, iar concediul petrecut in Portugalia a fost perfect.Portugheza mi se pare grea si in afara de obrigado- multumesc, n-am reusit sa retin nimic.Voi lua lectii de la Ruxica Monicai.
Acum cateva poze.
Asta vedeam noi de pe balcon.

Cabo da Sao Vicente, cel mai sud vestic punct al continentului, considerat " sfarsitul lumii " inainte de a se descoperi America.

Punta da Piedade, o formatiune stancoasa, foarte interesanta.

Un castel maur in Silves.

Tore de Belem, un turn al Lisabonei.

Manastirea Sf.Jeronimus.Cica s-a construit cu banii obtinuti din vanzarea unui unei nave pline de piper.Condimentele erau pe vremea aia foarte, foarte scumpe.Langa manastire este faimoasa cofetarie care vinde Pasteis de Belem, prajiturelele alea bune.Lisabona.

Mai de aproape.

Praca do Comercio.Lisabona.

Fatima.Foarte impresionant.

In interiorul bisericii.

Pozele cu Sevilla le voi pune la Spania.

1. Ce vacanta minunata Miculina, frumoase poze, cred ca v-ati relaxat si bucurat sufletul!

2. Oana ma bucur ca-ti plac.A fost chiar minunat.

3. Micule si noi avem intentia de a vizita Portugalia. E putin cam departe dar merita. Multumesc pentru aceste poze minunate.

4. Ce superb Miculina! Degeaba zici ca portugheza este grea, se pare ca din punct de vedere gramatical este cea mai apropiata de limba romana!

5. multumim ca ai impartit si cu noi asa frumoase imagini!

6. Ghiocel, multumesc eu pentru vizita.Ma bucur ca-ti plac pozele, iar despre Portugalia am doar cuvinte de lauda.E departe, noi am fost cu avionul, dar sunt foarte multe locuri frumoase de vazut.
    Vale, un pupic pentru tine, o fi apropiata gramatical, dar sa vorbesc eu vreodata portugheza, mi se pare foarte indepartat.Au atata sh.
    Alison, draga fatuca, cu multa placere va arat pe unde am umblat.

7. Micule superbe pozele ,sa fi-ti sanatosi si sa vizitati cat mai multe locuri minunate .

8. Cami sa dea DD, asta e cea mai mare bucurie a nostra.Pozele nu se compara cu ale tale, dar iti multumesc pentru apreciere.O zi faina sa ai.

9. Ce dor mi-e de Portugaliaaa...am fost in 2003 si-am stat vreo 3 luni...N-am ajuns la Algarve, dar am vizitat Lisabona si statiunile din jurul ei: Estoril, Cascais...
    Parintii mei au ajuns si la Fatima, eu, din pacate, nu...
    La Cristo Rei(Regele Christos)statuia lui Iisus cu bratele desfacute, copie dupa cea din Brazilia, nu ati fost? Eu, da, si a fost cam pustiu...
    Poate o sa ajung si cu baietii mei in frumoasa si insorita Portugalie...

10. Liana, Portugalia a fost cel mai frumos concediu al nostru.Nu am ajuns din pacate nici la statuie, nici in statiunile din zona Lisabonei, dar ne dorim mult sa mai mergem acolo.
    Iti doresc din suflet sa ajungi cu baietii tai in Portugalia, si sunt sigura ca asa va si fi.
    O saptamana cat mai frumoasa iti doresc cu multe bucurii.

11. Buna, poti sa imi dai detalii despre locul in care ati stat cazati? cum a fost si cat a costat? mailul meu este elena@casahanu.ro

12. Bina ai venit pe blog.Ti-am trimis mail, daca nu l-ai primit te rog sa-mi scrii.