marți, 22 februarie 2011

Fursecuri cu ghimbir



Imi place ghimbirul foarte, foarte tare. Tin minte ce ciudat m-am uitat la el, cand l-am vazut prima data intr-un supermarket. De atunci au trecut ani buni, si-l mananc gol, ala zaharisit ( kandiert ), sau cum ii spune. Imi place mirosul lui, si-mi vine sa musc din el cand il curat. Ma abtin pentru ca e cam iute.
Reteta din " secretele bucatariei ".

- 50 g ghimbir proaspat

- 150 g unt moale

- 1 ou

- 80 g zahar, sau dupa gust

- zahar vanilat

- putina sare

- 150 g faina de grau

- 75 g faina de hrisca, eu am pus tot de grau

- 50 g migdale macinate

- putina scortisoara

- putin praf de cuisoare, eu nu am pus

- 100 g ciocolata pentru glazura

Se decojeste ghimbirul si se rade. Untul moale se bate cu zaharul, vanilia si sarea. Se adauga oul. Apoi se pune faina amestecata cu migdalele si mirodeniile. Eu am inlocui faina de hrisca cu faina de grau, unul la unul, dar cred ca trebuia sa pun putin mai multa faina de grau, pentru ca mi-a iesit cam moale compozitia, dar la gust au fost super faine. Se formeaza un rulou, se inveleste in folie transparenta si se baga la frigider pt. 60 de min. Se scoate apoi ruloul di frigider, se taie felii, se pun pe hartie de copt, si se lasa pana se coc. Se glazureaza reci, cu ciocolata topita.

n-am poze decat cu produsul finit, dar sunt foarte usor de facut

6 comentarii:

  1. imi plac...nu stiu cum sunt la gust,dar arata ff. bine!
    o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Yvonne, ce ne mai potrivim la gusturi! Am facut si eu o reteta de biscuiti economici, de la Laura Adamache, pe care i-am aromat cu ghimbir ras si coaja de lamaie. Sunt foarte fragezi, daca sunt tinuti acoperiti, chiar si cateva zile la rand, desi nu sunt sansa sa nu fie mancati. Ai mei nu erau glazurati cu cioco, dar este o ideee pe care o voi aplica. Ce buni trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felis, ma bucur tare mult ca vrei sa le incerci.
    Maria, mie mi-au placut tare mult.
    Violette, sunt bune, iti lasa un gust usor piscator in gura, care mie tare mi-a placut.Dar mie imi place ghimbirul.
    Elena, cine se aseamana, se aduna.sa stii ca ciocolata ii completeaza cumva.
    va pup cu drag si va doresc o zi minunata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar ma gandeam cam ce fursecuri sa mai fac pentru ceai....iata ideea!Multumesc!
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere