joi, 26 august 2021

Prajitura cu prune si farmituri

 E prea buna, ca nu pastrez reteta. Am luat ieri niste prune, care s-au dovedit nu excelnte de mancat, asa ca am sacrificat niste timp, sa fac o prajitura.

In ultimul timp, hobbyul asta al meu, prajituresc, are mult de suferit, dar ce sa facem, nu putem fi cu toate.

Reteta de aici.



pentru aluat:

- 225 g branza de vaci uscata

- 500 g faina

- 200 g zahar

- un plic zahar vanilat, eu am facut de mine, si pun o lingura

- un pachetel praf de copt, eu folosesc din alea de la DM fara fosfati

- 9 linguri lapte

- 9 linguri ulei

- putina sare

pentru umplut

- 1 kg prune

- 4 linguri zahar

- 1 lingura scortisoara macinata

pentru farmituri

- 300 g faina, eu am pus cam 280 g

- 200 g unt rece

- un pachetel zahar vanilat

- 125 g zahar

- putina sare


Eu am facut un pic diferit fata de reteta din link.

Pentru aluat, se amesteca toate ingredientele, se intinde aluatul in tava si se baga la cuptor la 180 C.Intre timp, se spala prunele, se scot samburii si se taie felii.Se pot lasa si jumatati, dar mie imi plac mai mult taiate.Se scoate tava din cuptor, se pun prunele si se presara cele 4 linguri de zahar amestecate cu scortisoara.Se baga tava la cuptor si se pregatesc farmiturile.Se amesteca ingredientele pentru farmituri, se scoate tava din cuptor si se presara peste prune.Se baga tava din nou in cuptor si se lasa pana farmiturile devin ferme, si prajtura este coapta.Asta depinde de fiecare cuptor.

Se poate servi cu frisca.

Poze din timpul prepararii, nu am, decat astea finale.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu