sâmbătă, 25 februarie 2017

Prajitura cu crema de castane





Despre castane si piure de castane am mai scris si am povestit, oricui ma asculta. Si ma bucur mult le plac si copiilor mei. Prajituri cu crema de castane n-am prea facut, dar cu siguranta cand voi da de cate o reteta care sa mi se para faina am s-o incerc. De fapt caut o reteta de tort cu crema de piure de castane, tort pe care il mancam in fiecare an la ziua bunei mele prietene, Codruta, facut de mami Irina ( bunica ei ), si care era tare, tare bun.
Reteta asta de aici.


pentru blat:

- 6 oua

- 4 linguri de faina

- 2 linguri de cacao

- 1 lingurita praf de copt

- 1 lingura de ulei

- coaja rasa de la 1/2 lamaie

- putina sare

- 5 linguri zahar

pentru crema

- 250 g piure de castane

- 125 g mascarpone

- 350 ml frisca

- 5 foi de gelatina

- zahar dupa gust

- esenta de rom 1- 2 linguri

pentru ras deasupra

- 80 g ciocolata amaruie

sau

 - pudra de cacao

Se bat galbenusurile cu zahaul pana se albesc, se adauga uleiul apoi cacaua amestecata cu faina si praful de copt apoi coaja rasa de lamaie. Se adauag apoi albusurile batute spuma cu sarea. Se coace piscotul pana trece testul scobitorii. Peste blatul rece se pune crema. Pentru crema se bate mascarpone cu untul moale, cu zaharul apoi se adauga piureul de castane, iar apoi gelatina hidratata si topita pe baie de abur. Cand incepe sa se inchege se adauga si frisca batuta. Se pune peste blatul racit si se baga la frigider pana se intareste. Se rade deasupra ciocolata amaruie.

si prajitura




.mai de aproape



si o bucatica


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu