duminică, 12 martie 2017

Pogacele cu braza de vaci



Suntem fani ai tutror aluaturilor, sarate, dulci, simple, sofisticate, nu conteaza.Din pacate lipsa de timp, ma face sa nu incerc cate retete as vrea, cate am salvat, dar din cand in cand reusesc sa mai strecor cate o reteta. Intre zilele de lucru, intre doua zile de nastere, o zumba, sau  n iesiri cu trotinetele. Reteta asta de aici.


pentru aluat

- 600 g faina

- 25 g drojdie

- 1lingurita zahar

- 300 ml

- 2 lingurite sare

- 1 galbenus

- 1 linguracu varf de smantana

- 100 g unt moale

pentru uns aluatul

- 100 g unt moale

- 250 g branza de vaci grasa

- 1 lingurita sare

pentru uns pogacelele

- 2 galbenusuri, eu pu un galbenus si-l diluez cu iaurt

- seminte de susan, eu am pus si de mac si de chimen

Se face maiaua din lapte, zahar, drojdie. Se amesteca faina cu sarea cu smantana, cu untul moale si cu galbenusul. Sefraanta, bine, bine de tot si se lasa la crescut, cam  o ora. Se ia aluatul, se intinde foaie de 1 cm grosime, si se unge cu branza de vaci amestecata cu untul moalea si sarea. Se impacheteaza in trei, apoi se ridica marginile, si acoperit cu carpa, se lasa la odihnit inca 20 de minute. Semai impatura o data si se mai lasa la odihnit 20 de minute. Se intinde apoi o foaie de 2 degete grosime si se tiae cu forma rotunda pogacelele. Se ung cu galbenus, se presara cu seminte si se baga la cuptor pana se coc.

am si cativa pasi, aluatul uns cu amestecul de branza




prima impaturire




apoi si marginile


se repeta operatiunea, dupa care se taie pogacelele


ale mele nu-s asa de faine ca alea de pe sie, da au un gust minunat, de cand am descoperit reteta le-am facut de multe ori








si cu muscatura




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu