vineri, 7 octombrie 2016

Tort Praga



Seamana foarte mult cu tortul Brigadeiro, iar asta din urma mie mi-a placut mai mult. E foarte bun si asta, dar dintre cele doua, Brigadeiro mi-a placut mai mult.
Adoram dulce de leche asa ca tot ce are de-a face cu el, e pe gustul nostru.
Reteta de aici.

pentru blat

- 6 albusuri

- 6 galbenusuri

-150 g zahar

- 115 g faina, eu am pus cam 130 g

- 25 g cacao, eu am pus 40 g

- 40 g unt topit

pentru crema

- 1 galbenus, eu nu am pus

- 1+1 lingura apa, eu  u am pus

- 120 g lapte condensat dulce, eu am pus 370 g adica o cutie intreaga

- 200 g unt la temperatura camerei

- 10 g acaco

pentru decor

- 3 linguri gem de caise

- 100 ml frisca

- 100 g ciocolata

Se bat galbenusurile cu 1/2 din cantitatea de zahar pana se albesc. Separat se bat albusurile cu restul de zahar si cu putina sare. Faina si cacaoa se omogenizeaza si se aadauga la galbenusuri. Se pun cu grija si albusurile, alternand cu untul topit. O lingura de albusuri, apoi putin unt topit. Tot asa pana se incorporeaza totul.
Pentru crema eu am folosit dulce de leche. Am pus o cutie de lapte condensat dulce intr-un vas cu apa, astfel incat apa sa acopere cutia, si am lasat la foc mijlociu cam 2 ore jumate. Tot timpul se verifica, astfel incat cutia sa fie acoperita cu apa. Eu nu am mai folosit oual, am amestecat dulcele de leche cu untul moale si cu cacaoa.
Se taie blatul in trei pe orizontala si  se umple cu crema. Se imbraca tortul in gemul topit cu putina apa. Apoi se glazureaza si se orneaza dupa gust. Pentru glazurat se incalzeste frisca si se topeste in ea ciocolata.

si asa arata gata






si felia





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu