marți, 29 septembrie 2015

Vanillekipferln cu zahar de portocale



Vanillekipferln sunt printre fursecurile mele preferate. Ca-s cu nuca sau migdale is la fel de bune. Cel putin pentru mine. Urmeaza sa fac si cu nuci pecan ca-s chiar curioasa daca-s mai bune decat cu nuca normala. Si am vazut facute si cu seminte de dovleac. Astea au in loc de zahar pudra, zahar pudra cu coaja de portocale. Foarte, foarte bune. Cam sfarmicioase, asa ca inca caut aluatul perfect, dar bune, bune la gust. Aici inca o reteta foarte asemanatoare, dar tot sfarmicioase.

Reteta de pe essen und trinken.

pentru zaharul de portocale

- 1 portocale bio

- 80 g zahar

- 1/2 lingurita mac macinat

pentru aluat

- 2 lingurite anason, eu nu am pus

- 1 pastaie de vanilie

- 200 g unt

- 90 g zahar pudra

- 1 galbenus mijlociu

- putina sare

-300 g faina

- 100 g migdale macinate

Pentru zaharul de portocale se rade coaja de portocala. Se amesteca cu zaharul si se pune pe o hartie de bucatarie la uscat. A doua zi se macina in macinatorul de cafea. Eu am facut cu miniproul si nu a rezultat chiar zahar praf, dar a fost ok. Se amesteca cu macul macinat. Eu nu am pus mac.
Anasonul se sfarma,semintele se scot din pastaia de vanilie si toate se amesteca cu restul ingredientelor. Se inveleste aluatul in folie si se pune pentru o ora la frigider. Apoi se scoate aluatul si se fac doua suluri. Se taie feliute din care se formeaza intai bile, apoi cornulete. Se pun pe tava pregatita si se mai baga la frigider 30 min. Apoi se coc pana se auresc un pic pe margini. Calde se tavalesc prin zaharul de portocale.

aici e zaharul cu coaja de portocala pus la uscat



a doua zi macinat



si aici fursecurile



si sectiune


3 comentarii:

  1. Râșnița de cafea :-) Și mie îmi plac cornulețele, eu le fac și cu nucă și cu migdale, dar îmi plac că-s sfărâmicioase. Pupici năzdrăvanilor :* :*








    RăspundețiȘtergere
  2. Liana si mie-miplac sfarmicioase, dar sa stea cat de cat impreuna. Te pupam si noi si pe Tudor la fel.
    Dia, te pup.
    Seara faina va doresc.

    RăspundețiȘtergere