marți, 12 mai 2015

Tort Brigadeiro



Am aflat prima data de bomboanele brigadeiro de la Monica, o prietena de pe retete inimagini, careia ii multumesc si  pe care o pup. Sunt absolut fantastice, cel putin pentru gustul nostru. Reteta ei e cu biscuiti, nu stiu daca e original asa, dar pentru mine nici nu conteaza. Imi plac asa de mult, asa cu biscuiti, incat raman fan al acestei variante.
Ideea tortului vine de aici. Reteta de crema este insa cea de la Monica. Ramane cel mai bun tort de ciocolata facut de mine.

pentru blat:

- 4 oua

- 3 linguri faina + 1 lingura de cacao

- 4 linguri zahar

- 4 linguri ulei

- putina sare

pentru crema am folosit reteta de aici,  dar am dublat cantitatile pentru ca sa-mi ramana si de cateva bomboane, biscuiti am pus doar 100 g si macinati foarte fin,nu ca la bomboane

pentru insiropat am caramelizat 3 linguri de zahar, am stins cu apa si am lasat sa se topeasca zaharul

se glazureaza tortul cu ciocolata topita in frisca, eu am folosit 150 g ciocolata si 100 ml frisca

Pentru blat se bat ouale cu zahar si sare si ulei apoi se adauga faina in ploaie si se amesteca cu grija. blatul copt se taie pe trei nivele, se insiropeaza, se umplu cu crema, dupa care se orneaza.

asa arata tortul meu, urat la aspect, sta sa cada, dar super, super bun





si felia celui mai bun tort de ciocolata



de aproape




3 comentarii:

  1. Super tortul asta, ciocolatos cum ne place la toti in familie ! Imi ploua in gura ! Salvez imediat reteta.te pup si weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vero multumesc, sa stii ca nu arata atat de bine, pe cat e de bun.
    Nico, sunt sigura ca n-o sa-ti para rau,e excelent.
    Va pup si va doresc weekend minunat.

    RăspundețiȘtergere