marți, 18 noiembrie 2014

Prajitura cu aluat dospit si visine



Da, o prajitura cu gust de cozonac cu visine. Foarte buna.
Butterkuchen este o prajitura cu aluat dospit si mult unt. Varianta asta are si visine in compozitie si e cu atat mai buna. Din pacate nu e dietetica deloc. Aici puteti citi cate ceva despre aceasta prajitura.
Iar reteta este de pe situl german  lecker.de

- 550 g faina

- drojdie aferenta fainii, eu pun un cub

- 5 linguri + 175 g zahar

- 200 g unt

- 1/4 l lapte

- 1 ou

- 500 g visine

- 100 g fulgi de migdale, eu nu am pus

- unt pentru uns tava

Se freaca drojdia cu putin zahar si se dilueaza cu putin lapte. Se lasa la loc cald sa creasca. Eu nu pregatesc faina, decat dupa ce vad ca drojdia e ok. Daca nu e buna drojdia, nu mai stric restul ingredientelor. Se pune faina si sarea intr-un castron. Se adauga in mijloc drojdia crescuta 75 g zahar, 75 g unt topit, oul si laptele. Se framanta, api se lasa aluatul intr-un loc caldut sa cresca 30-60 min. Eu il las cam o ora. Dupa ce a crescut se imparte in doua parti. 2/3 din aluat  intinde  foaie in tava unsa, se presara cu  linguri zahar si se pun visinele curatate. Se intinde si restul de aluat si se acopera visinele. Cu degetul se fac adancituri in foaia de deasupra. In fiecare adancitura se distribuie unt taiat cubulete ( cele 125 g ramase ). Se presara cu 100 g zahar si fulgi de migdale. Se mai lasa 1/2 de ora la crescut, apoi se baga la cuptor pana se aureste.

aici aluatul presarat cu pesmet, asta e de la mine



puse si visinele, la mine au fost mai mult de 500 g, cam 800 g



pusa si a doua foaie si untul, eu nu am mai pus zahar si migdale



si aici prajitura



9 comentarii:

  1. Buna ziua aveti un site superb vroiam sa va intreb nu v-ar interesa un parteneriat sau simplu link exchange sa mai cresc si eu blogutzul meu care creste foarte repede Tort Retete . Ms frumos si succes in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru vizita si apreciere Alexandra. Eu sunt Yvonne. Cat despre parteneriat, alea, alea nu ma prea pricep, dar pot sa pun blogul tau in lista mea de bloguri, si o fac cu placere. Sa ai o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca poti sa-mi pui adresa blogului te rog.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm, deci un cozonacel cu visine!! Bun, bunut, il trec pe lista si asa se apropie Craciunul ;-) Multi pupici minunilor tale!! :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce buna trebuie sa fie. Mereu gasesc ceva bun la tine. Eu inca nu am facut porlos...off! O seara buna..te pup.

    RăspundețiȘtergere
  6. Liana ma bucur ca-ti place. Pupici si de la noi, pianistului Tudor.
    Nico, tu esti prea draguta de fiecare data. Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua.Puteti sa-mi spuneti ce marime are tava(orientativ).Multumesc . Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  8. Sigur ca da Alexandra. Tava in care am facut prajitura are 31x24 cm. Sa-mi spui daca ti-a placut. Sa ai o zi faina.

    RăspundețiȘtergere