miercuri, 14 august 2019

Gomboti cu prune, reteta Laurei Laurentiu

Hello, from the other side! Remember me? Sunt tot eu cea care posta cam o reteta pe saptamana.Acum ma bucur daca pot incerca o reteta la 3-4 luni.Da' ma bucur enorm de tot ce-ti ofera calitatea de a fi mama.
Si cu toata lipsa acuta de timp pentru postari, nu puteam sa nu postez gombotii cu prune, facuti dupa reteta Laurei Laurentiu, si care au iesit pur si simplu perfecti.
Reteta de aici.


- 600 g cartofi albi, sfarmiciosi pentru pireu


- 2 oua


- 200 g faina


- 50-60 g gris


- sare


pentru umplut


- 26 jumatati de prune


pentru tavalit


- o lingura ulei


- 40 g unt


- zahar vanilat dupa gust


- 150 g pesmet, dar eu pun totdeauna mai mult


Se fierb cartofii si se lasa la racit, pana se racesc cat sa poata fi curatati.Se zdrobesc ca pentru pireu, sa fie fini, fini, fini.Se adauga ouale, apoi restul ingredientelor.
Uleiul si untul se pun in tigaie.Se adauga pesmetul si se lasa la prajit amestecandu-se permanent sa nu se arda.Se adauga zaharul si se stinge focul.
Se pune o oala mare cu apa la fiert, iar cand apa clocoteste se adauga gombotii umpluti cu jumatati de prune.
Atunci cand se ridica la suprafata, se scot cu spumiera, si se tavalesc prin pesmet.Se servesc calduti.
Eu am pus exact cantitatile date de Laura chiar daca am folosit multa apa cand i-am modelat, dar din cauza asta cred, au iesit perfect fragezi si pufosi, nu bolovanosi.
Multumesc mult Laura pentru reteta faina!










2 comentarii:

  1. Delicioase...le ador! 😍 Cand eram copil si facea bunica,toata ziua numai galusti cu prune mancam. 😋
    Abia astept sa le fac si eu. Imi plac mult cum ies si cele cu aluat de choux. Poate anul asta le repet.
    Toare bune! 😘

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu le stiu alea cu aluat de choux.
    Si mie- mi plac mult de tot.
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere