duminică, 28 august 2016

Prajitura cu vanilie si caise



Una din prajiturile care i-a placut mult sotului meu, mie insa cred ca mi-ar fi placut mai mult cu visine, si cu siguranta am s-o mai fac, Poate faptul ca nu erau caise acrisoare si aromate, ci din alea primele care apar, sa ma fi facut sa nu-mi fie preferata, dar celorlalti le-a placut.
Reteta de pe nosalty.hu. In reteta originala se pun piersici din conserva,, dar se pot pune orice fructe.

pentru aluat:

- 200 g unt

- 2 oua

- 150 g zahar

- 1/ 2 pliculet praf de copt

- 400 g faina

- putina sare

pentru crema:

- 2 plicuri budinca de vanilie

- 7-8 linguri de zahar

- 600 ml lapte

- 400 ml smantana, nu foarte acrisoara

- 500-600 g caise coapte si decojite

Se amesteca ingredientele pentru aluat, se formeaza o bia care se inveleste in folie si se baga la frigider, pana se face crema. Pentru crema se face budinca de vanilie, in care se adauga smantana, apoi caisele taiate bucatele. Se unge tava si se tapeteaza, se imparte aluatul in doua. Una din parti se intinde foaie si se pune in tava. Peste foaie se pune crema, apoi cealalta foaie, apoi se baga la cuptor, pana se aureste. Se presara zahar pudra si se lasa la racit. Preferabil sa  nu fie taiata imediat.




asa arata " la fata "



si o imbucatura


sau doua


Un comentariu:

  1. Trebuie sa fie tare buna cu crema si fructe. O pun si eu pe lista cu preferinte....merci!
    Te pup si un sfarsit de saptamana placut!

    RăspundețiȘtergere