marți, 2 februarie 2016

Prajitura Ludlab



Cred ca stiu ce inseamna, dar nu pot sa traduc. Ludlab, daca bine stiu eu, se numesc picioarele pasarilor ca si gaste, rate si cele din soiul lor, dar nu-s chiar sigura. Daca nu uit am sa intreb pe cineva mai priceput. Prajitura cu toate ca nu e TDF, pentru mine, am s-o mai fac pentru ca e buna, si merge la anumite ocazii. Eu am facut-o anul trecut de Paste.
Reteta de pe nosalty.hu.

pentru blat

- 5 oua

- 5 linguri zahar praf

- 4 linguri faina

- 2 linguri cacao neindulcita

- 1 lingurita praf de copt

pentru crema

- 150 g unt

- 100 g zahar praf

- 3 inguri cacao neindulcita

- 250 ml lapte

- 3 linguri amidon

- 150 g compot de visine sau visine congelate

- 50 ml zeama de visine

- 150 ml rom, eu am pus cam 50 ml

- 1 pachetel zahar vanilat, eu pun o lingura 

pentru glazura

- 100 g ciocolata

- 100 g frisca

- 2 linguri ulei

Pentru piscot se bat galbenusurile cu zaharul si sarea, pana se albesc. Se bat si albusurile spuma tare, apoi se adauga alternativ, albusurile si amestecul de cacao, faina si praf de copt, la galbenusuri. Se coace in tava unsa cu unt si presarata cu faina, pana trece testul scobitorii. Pentru crema se amesteca amidonul cu laptele. Se fierbe pana se ingroasa, si se lasa la racit. Untul molae se bate cu zaharul si cacaoa, apoi se adauga amidonul cu lapte, putin cate putin. Visinele puse in rom, se scurg si se adauga la crema. Se pune  romul,  zeama de visine si zaharul vanilat. Se intinde apoi crema peste piscot si se pune la frigider pana se intareste crema. Se glazureaza cu ciocolata topita cu putina frisca si cu doua linguri de ulei.
Eu am gresit crema, mi-a iesit prea gros amestecul de lapte cu amidon, si nu s-a mai omogenizat cum trebuie, dar a fost ok.

aici prajitura










2 comentarii:

  1. Ce buna trebuie sa fie ..ciocolata si visine....delicios. te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmm, cu ciocolată și vișine, trebuie să fie foarte bună!! Ludlab nu e laba gâștei? Pupici mulți!

    RăspundețiȘtergere