marți, 7 octombrie 2014

Porlos cu visine



In zona noastra toata lumea are o reteta de porlos. Difera ca-i cu unt sau untura, ca are ou sau mai mult smantana, dar tot reteta de porlos e. E drept ca se face mai degraba cu mere sau branza, dar si cu visine e minunata. Si Muni facea destul de des, dar asa cum am mai scris, pe vremea aia chiar nu ma interesau retetele, asa ca reteta mea de pe situl nosalty.huhttp://www.nosalty.hu/recept/meggyes-pite.


pentru aluat

- 500 g faina

- 250 g margarina

- putina sare

- 1 lingura untura

- 1 ou

- 1 galbenus

- 1 pachetel praf de copt

- 3 linguri smantana, sau cat ia

pentru umplut

- 1 kg visine

- 30 g zahar praf

- 3 linguri gem de visine

- 50 g nuca macinata, eu nu am pus

- 1 varf de cutit scortisoara

- 3 linguri pesmet

pentru presarat deasupra

-  zahar praf

Visinele se curata, se presara cu zaharul praf  si se lasa pana se face aluataul.
Pentru aluat se amesteca faina, praful de copt, sarea, margarina, untura, oul si galbenusul, cu atata smantana cat sa rezulte un aluat moale si usor de intins. Se lasa la odihnit 1-2 h. Se imparte apoi aluatul in doua. Se intinde o foaie si se pune in tava. Se unge cu gem si se preara cu pesmet. Se pun visinele scurse si se presara cu nuca si scortisoara. Se pune cealalta foaie, se inteapa cu furculita si se baga la cuptor pana se aureste. Se serveste presarata cu zahar praf.

foaia in tava unsa cu gem


cu pesmetul


cu visinele scurse


inainte de cuptor


si prajitura gata



Nu am mai folosit margarina de o suta de ani, dar aici am respectat reteta si e super, super frageda.
Gemul este foarte binevenit, formeaza o pelicula in cuptor, iar eventuala zeama de visine, nu mai poate incruzi foaia de jos de aluat.

10 comentarii:

  1. Ador prajiturile cu fructe asa ca o bucatica vreau si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Micule ce-mi faci tu mie! E speciala prajitura asta, eu o fac cu mere si cu branza, dar am alta reteta, de la buni a mea. Eu n-am folosit niciodata margarina la dulciuri, dar imi aduc aminte ca in copilarie, dulciurile erau cu margarina Unirea si erau toate super bune!
    E devis reteta asta, abia astept visinele in aspirina de la mami!!!!!! Te pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta reteta .
    Acrisoara si frageda.:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am auzit de Porlos pana acum. Imi place mult placinta asta si imi inchipui ca-i tare gustoasa. Din cand in cand se poate face un dulce si cu margarina..ce naiba. Eu o voi face cu mere...sa vad...visine nu am de unde. Se pun crude rase sau putin calite? o seara buna ..te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria, doar sa stiu cand ajungi prin Mures si te astept cu drag.
    Any scumpa ma bucur mult ca-ti place. Urmeaza sa incer si reteta ta, parca o ai pe blog. Cat despre margarina, o data, de doua ori pe an, am sa folosesc.
    Asa e Adina, frageda de sa topeste in gura.
    Nico, porlos este in limba maghiara si inseamna fraged, sfarmicios. Da de doua ori pe an, am sa folosesc si eu margarina, asta e. Merele se calesc, iese mai fina prajitura.
    Asa e Teo, a trecut urgent.
    Va pup pe toate cu drag si va doresc o seara minunata.

    RăspundețiȘtergere
  6. MMm imi lasa gura apa!! Imi plac tare mult visinele, iar aceasta placinta este o explozie de visine!! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Adela dupa mine visinele sunt daca nu cele mai bune, printre cele mai bune fructe in prajituri.
    Cu drag te-as servi. Sa ai seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce minunatie am descoperit eu aici! Am mancat ceva asemanator intr-o vacanta, la o pensiune si nu au vrut sa ne dea reteta...Acum stiu ca o voi face in primul weekend, am visine la congelator!Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Gela, sunt incantata ca iti place, si ma bucur ca vrei s-o incerci.
    Sa nu-ti dea reteta mi se pare o prostie, dar na, fiecare cu cat il duce capul.
    Sa ai o seara faina.

    RăspundețiȘtergere