vineri, 4 ianuarie 2013

Cornulete fragede ( reteta copilariei )




Asa a denumit-o Monica, prietena mea de forum. Ca sa fiu sincera ale copilariei mele nu sunt, pentru ca Lucica si nici altcineva din familie nu le facea, dar sunt ale vremurilor de acum, adica eu acum le-am incercat si pot sa spun ca-s minunate. Le-am facut cu 2-3 zile inainte de Craciun, dar n-a ramas niciunul. Poate pentru Craciunul viitor, daca am sa fac altele.
Acum mi-am adus aminte ca m-am mai intalnit uneori cu ele, dar erau cu rahat, iar eu la rahat zic pas. Cu gem insa imi plac la nebunie. Mai ales cu gem de la Alynusa. Multumesc Alynusa. 
Monica, multumesc de reteta, sunt foarte bune.

- 200 g untura, eu am pus unt dar cu siguranta le voi reface si cu untura

- 200 g smantana

- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu

- o lingura otet, eu am pus vin alb

- faina aprox. 450 g

- putina sare, asta e de la mine

- cam 50 g zahar, asta e tot de la mine

Se pune intr-un castron untul moale si smantana, se adauga bicarbonatul stins cu vin, putina sare, zaharul si faina, atata cat sa rezulte un aluat nelipicios. Se inveleste aluatul in folie si se baga la frigider pntru 1 ora. Se scoate, se imparte in mai multe bucati si se intind cercuri care se impart in triunghiuri. Se pot umple cu nuca macinata, rahat, gem etc. Se coc la foc mediu pana devin aurii. Se pudreaza cu zahar praf.






si sectiune


21 de comentarii:

  1. Foarte fragede si gustoase ;-)te pupam

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani ! Un an nou plin de bucurii si sanatate !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. O bunatate cornuletele! Mai ales cele umplute cu gem amestecat cu nuci macinate!!!
    Si cu o cana cu cafea cu lapte...Hmmmmm!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. cred ca voi face si eu asa ceva...gustos si rapid!

    RăspundețiȘtergere
  5. Miculino, exact asta e si reteta mea, de fapt a bunicii, pe care am invatat-o de la mama.
    Numai ca nu pun otet, iar in loc de bicarbonat, pun praf de copt.
    Asa ca pot sa spun in gura mare ca sunt delicioase!!!
    Mie imi plac mult si cu rahat.
    Te pup si ma bucur sa te citesc din nou!
    Un an nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu ma opresc din ele cand incep sa mananc..in special cele umplute cu nuca. Eu le fac cu untura sunt delicioase, se topesc in gura. Sunt sigura ca si cu unt ,sunt tot asa de bune.
    La multi ani,sanatate, zile senine si belsug!
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Liana multumesc, va pup si eu cu mare drag.
    Mimmi, ce ma bucur sa te vad, multumesc mult, numai bine va doresc si eu voua.
    Alin, te pup multumesc.
    Adnia, asa e merg repede si sunt tare bune.
    Any, o sa incerc si eu cu praf de copt.Cu rahatul am eu o problema, nu ca n-ar fi bune.Te pup cu mult drag si-ti doresc implinirea tuturor dorintelor.
    Nico, data viitoare le fac si eu cu untura.Iti multumesc din suflet si-ti doresc si eu tie si familiei tale numai fericire de acum inainte.

    RăspundețiȘtergere
  8. Te-am nominalizat pentru blogul anului 2012
    http://mmihalache.blogspot.ro/2013/01/blogul-anului-2012-blog-of-year-2012.html?showComment=1357417697284#c6685944839735431066

    RăspundețiȘtergere
  9. Maria esti foarte draguta si-ti multumesc.Sa ai duminica faina.

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani!! Un an nou fericit!! De cand ma tot chinui sa las un comentariu si cand vin aici imi da eroare, fiinca acest blog contine virusi si mi se inchide pagina. Un premiu asteapta la mine sa fie revendicat. Pupici si o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi ani! Un An Nou bun cu bucurii si realizari maxime!

    RăspundețiȘtergere
  12. Imi plac foarte mult aceste cornulete!

    RăspundețiȘtergere
  13. Maya, esti draguta multumesc mult.
    Haplea cu drag te-as servi.
    Sa aveti dupa amiaza faina.

    RăspundețiȘtergere
  14. Adela, multumesc mult.Imi pare rau, nu stiam chestia asta.Am rugat prietene sa intre pe blog si mi-au zis ca nu e problema.Am sa mai verific.
    te pup si-ti doresc dupa amiaza faina.

    RăspundețiȘtergere
  15. Mai ai si pentru mine?:)
    Buni-buni, facea mama cate un lighean si ne obliga sa luam la scoala,la pachet,toata saptamana!:))

    RăspundețiȘtergere
  16. Adina iti fac cu cel mai mare drag.
    Te pup si-ti doresc o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ces petits biscuits sont délicieux.
    Bon anniversaire et à bientôt

    RăspundețiȘtergere
  18. Crerd ca o sa incerc aceasta reteta.
    Te pup, Cristina

    RăspundețiȘtergere
  19. Cristina ma bucur mult ca vrei s-o incerci.
    Te pup si eu si-ti doresc seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  20. Se poate şi fără să pui la frigider?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iulia, imi pare rau ca de abia acum am vazut intrebarea ta.
      Eu le-am facut doar bagand aluatul la frigider, dar cu siguranta se poate si fara. Doar ca, in general, daca nu bagi un aluat, care trebuie bagat, la frigider nu va fi la fel de fraged. E bun dar nu va fi la fel de sfarmicios.
      Sa ai o seara faina, si daca mai ai intrebari, scrie-mi te rog.

      Ștergere